söndag, januari 02, 2011

Vecka 29

Det börjar närma sig, kan man säga. Tänk att det snart bara är tio veckor kvar. Det kommer bara swischa förbi, man vet ju hur fort dom första tio veckorna går. Jag riktigt längtar efter att få träffa det lilla underverket som ligger i min mage. Det börjar allt mer lugna sig med sparkandet men detta lilla barn har en förkärlek att trycka sig upp mot bröstkorgen och om jag inte minns helt fel så gjorde Clara likadant. Vem vet det kanske är lite mysigare där uppe. Jag mår som jag mått tidigare, nätterna blir ofta sömnlösa på grund av fogarna. Dagtid känns det som att magen ska spricka på mig, idag har jag legat ner större delen av dagen. Inte alltid så lätt när man har en liten gumma som vill leka med sin mamma.

Vecka 29
Bebisen är ungefär 39cm från hjässa till häl och väger runt 1400gram. Nu har barnet fått sin ögonfärg och har ögonen öppna när den är vaken och slutna när den sover.
Idag får ni en bonus bild igen fast av ett annat slag än förra veckan

8 kommentarer:

Emma sa...

UNDERBARA bilder på vackra dig!!! : - )

Jadu 10 veckor kommer att gå mycket fort, och vem vet kanske blir de tidigare ; - ) Hihi!!

Tråkigt att läsa att du ligger sömnlös om nätterna. Är du fortsatt sjukskriven?
De är jag & nu inväntar jag svaret på havandeskapspenningen! Hoppas att allt ska gå bra.

Har er jul & nyår varit bra?

Stora Kramar & God fortsättning på de nya året

Lizette sa...

10 veckor kvar bara, hmm..Vad har denna tiden tagit vägen? JÄTTEFINA bilder, den svartvita är speciellt läcker ;)
Blev det inget bättre med tensappareten?
Kramar

Tina sa...

Vilken vacker bonusbild på dej!!

Elena sa...

Den sista bilden är så Fin!!! Puss

Emma sa...

Hej igen min vän! : - )

Angående glidlakanet fick jag det av min sjukgymnast. Utan de hade jag aldrig klarat mig. Du har de under dig & när du ska vända dig glider du istället för att du tar i själv. Fråga dom om dom har något till dig!!

Hör av dig sen när du fått svar!

Många Kramar!

Li sa...

åh, så fin du är!
förstår att du/ni längtar! =O)
hoppas fogarna slutar bråka och att de tio kommande veckorna går fort! =O)

Anonym sa...

Ja jisses nu är det ju snart dags....
Så fina bilder på dig och magen...synd att du har så ont men snart så är det över och du har något mycket mysigare att ta hand om.

Kram Anna o Wille

Anna S sa...

Du är så FIIIIIIIIIN!!!
Älskar den svartvita bilden!!

Kramis