fredag, januari 07, 2011

Vecka 30

Gahhhhhh lite så kändes det när jag vaknade, 10 veckor kvar, jag förstår verkligen inte hur fort det går. Det känns som att jag är lite dåligt förberedd denna gången. Förra gången vid denna tiden fixade vi med Claras rum, köpte barnvagn, kläder och boade så mycket som möjligt, det var vad jag trodde i alla fall ända tills jag kollade här på bloggen och insåg att så tidiga var vi inte då heller. Lite små fix hade vi gjort och det har jag gjort nu med. Mycket finns ju redan och efter som Clara inte är så gammal så finns allt fortfarande nära tillhands. Men jag känner att vi måste börja fundera lite på vad vi ska ha för barnvagn. Nu behöver vi en syskonvagn och jag behöver er hjälp, ni får jättegärna rekommendera vagnar åt oss.

Vecka 30
Bebisen är ungefär 41cm lång och väger ca 1600gram. Bebisen tränar på att andas hela tiden och den dricker ungefär ½ foster vatten om dygnet.
Vet inte om ni gillar bonusbilderna men här kommer en denna veckan med :)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så spännande! Och så fin du är!

Elena sa...

Längtar massa till denna lilla pojk kommer;) Puss

Jenny sa...

Så fin! Nästan så man längtar lite efter mage (med betoning på nästan och lite)...

Vi köpte en begagnad urban jungle som vi är helt tokiga i. Den skottar man sig igenom vilken snövall som helst med och den är smidig och mycket smalare än man tror. Det negativa är att liggdelen är pyttig (Otto växte ur den vid 4 månader) och att sittdelen är lite väl sluttande i upprätt läge (vi har en kudde så att Molly kan sitta lite mer upprätt). Har blivit tipsad om den här: http://www.bigbaby.se/artikel.php?id=12 alldeles nyligen och den verkar jättesmart. Lycka till i barnvagnsdjungeln, det är inte lätt med syskonvagn :)

Lizette sa...

bonusbilderna är helt fantastiska, forsätt med dom ;)
Du är fantastisk fin med magen, måste vara helt underbart att gå runt med detta lilla underverk...

Kramar

Emma sa...

Titta där vilken underbar mage! : - )
Nu växer den minsann så de knakar! HÄRLIGT!!!

Vad gör ni denna lördagkväll?
Hoppas ni har de mysigt & lugnt och att värken inte stör dig!

Puss & Kramis

Li sa...

Vad fin bonusbilden är!
Det ser ut som att du formar ett hjärta över den som är där i =O)

Anna S sa...

Jag gillar ALLA bilder :)
Bodnusbilden var jättefin!

Ni verkar ha haft en supermysig dag idag!

Sv: Ja'a du... förra ägarna gillade iaf MYCKET färg och STARKA färger ;).
Det är ju grönt i köket och brunt i v-rummet.
Men snart hoppas jag det blir VITT!!

Kramis

Bettan sa...

Elena: Det kanske är ett litet flickebarn ;)

Anna sa...

Alskar bonusbilderna!!!! puss