söndag, januari 23, 2011

Så blev dagen

Efter att ha ordnat med våra dagliga bestyr flydde Clara och jag hemmet. Det lät ju en hel del här hemma när Peter satte igång med sitt arbete. Vi åkte hem till mormor och morfar, där var det tyst och lugnt, maten serverades och jag fick även en liten stund på soffan medan mormor och morfar lekte med Clara, Clara har också passat på att gosa med katterna, och nu har även de börjat förstå att man kan få lite gos av henne. En kort, kort promenad blev det. Jag får bara svårare och svårare att gå, måste ibland stanna till och vila lilla magen. Clara somnade gott ute i vagnen och fick sin dagliga dos av frisk luft. Ikväll har vi inte gjort så mycket, Peter har varit trött efter en heldag med hårt kroppsarbete och jag är som vanligt trött hela tiden. Så för oss har det varit tv och soffa hela kvällen.

6 kommentarer:

Rantamor sa...

Vilken härlig dag att få vara hos mormor och morfar, och få fixat hemma dessutom.
Lilla söta Clara undrar vad hon kommer att säga när hon får ett litet syskon...

Ha en finfin vecka.

Anna sa...

sotis tjejen med gose katten :)

Elena sa...

Mys Pys.. Ni har det gott ni..!:) Puss

Anna o Wille sa...

Härligt och ha sina föräldrar att fly till ibland. Sen att man kan få tillfälle att vila lite gör väl inte saken sämre.

Här hemma är det fortsatt sjukstuga men vi får hoppas det ger sig snart...

Kram kram

Tina sa...

Åh, det ser ut som mormor och morfars gamla katt "Gamla-Missan"!! Ja, att det är Clara, det ser jag förståss, goa tjejen!

Kramen!

Li sa...

Det låter perfekt =O)