tisdag, januari 18, 2011

På önskelistan

Hej alla goa glada läsare. Dagen har bestått av precis det jag ville och behövde VILA. Vi har funderat lite på det blivande bebis rummet och Peter har lite smått påbörjat arbetet, det är en hel del kvar att göra. Vägg ska rivas, ny vägg ska byggas, det ska målas, tapetseras, ja ni hör ju. Men vi har ingen brådska bebisen ska ligga i vårt sovrum i ett halvår innan den ska flytta in i sitt rum, så tid har vi ju, eller? Just nu har vi det men kommer vi ha det när vi har två små barn? Tror inte det :)
Idag har jag surfat runt lite allmänt på nätet när jag haft min vilodag och min födelsedag börjar ju närma sig ;) Det finns en del saker jag önskar mig (min mamma brukar säga att det absolut inte är svårt att köpa presenter till mig efter som jag är så duktig på att berätta om allt jag skulle vilja ha :P) bland annat en ursnygg lampa (enligt mitt tycke) från Källemo. Den har stått på önskelistan ett tag men än har den inte kommit in i mitt hem, men nu till våren kanske :)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att du fått en riktig vilodag idag! Det kan du behöva = ). Har också en källemolampa som jag älskar och ännu bättre är att de inte är särskilt dyra = ). Ha det gott!
Kram Johanna och Selma

Li sa...

jag som alltid har så svårt att komma på saker att önska mig, kanske kan bli inspirerad av någon som är duktig på det ;O)

Rantamor sa...

Tror att ni ungdomar älskar annorlunda lampor.
Såg att LillaC`s mamma också önskade sig en annorlunda lampa, men den var så dyr så hon skulle göra en.
Du kan gå in å kolla på hennes blogg. Finns i min blogglista.
Det är ju vår dotter.

Skönt att du fått en vilodag, då du/ni kunnat planera lite, men sätt igång med rummet, sen blir det väl inte tid över....

Ha d gott.

Anna sa...

Vad skont med vilodag! Jag onskar jag hade vilodag jag med. I helgen ska jag pa roadtrip med Emma och forhoppningsvis ta bilder och lagga upp pa bloggen. Nagot annat som hant ar att jag har hittat ny lagenhet, sa jag ska flytta om 4veckor!!!!

beratta mer i min blogg nar jag uppdatera den :)

kram kram

Jenny sa...

Skönt att du tar dig tid och vilar! Kul med nytt rum, men som du säger så blir det nog lite annat fokus när bebisen gjort entré. Fast äh, det där löser sig!

Supersnygg lampa (måste googla...)

Tina sa...

Vet du, den står minsann på min önskelista också!

Ha en fin dag och kram!

Fröken M sa...

åh, den där lampan är sååå snygg !!
Härligt med en riktig vilodag, man kanske skulle ge viggo ett sömnpiller och försöka sig på det här med ;) Skämt å sido han får vara min hjälpreda i köket när jag städar skafferiet istället..
Kram

Emma sa...

Hejsan stumpan!

Hur har ni de på er ledighet tillsammans?
Duktig lilltjejen är som hjälper pappa städa bilen : - ) Det ska börjas i tid!

Har du fått vila mycket nu dessa dagar? Jag hoppas de! Behöver v gravida kvinnor & jag förstår dig mycket väl att det inte är fullt så enkelt för din del med en liten gumma som gärna vill leka med sin mamma!

Hur går de för dig med sjukskrivning,bassäng & havandeskap?
Jag själv är inte sjuksriven längre utan gick på havandeskap igår. Känns himla bra att de gick så bra. Var ju så orolig som du vet : - )

Önskar er en jättemysig lill-lördag!

Puss & Kramis

Malena sa...

Japp, kanonsnygg är vad den är!
Då blir det en sån :)

Kram!

Elena sa...

KÖP BARA KÖP!!!:)