måndag, januari 03, 2011

Ska jag eller ska jag inte...

Märker att väldigt många är i, städa ut julen tagen. Jag var lite sugen på att slänga ut granen idag, men det är ju inte ett jobb för mig utan snarare ett jobb för Peter. Nä det blev inte så, granen står kvar men imorgon åker den nog ut, eftersom att Peter är ledig. Tomtarna kanske också får vila inför nästa jul men stjärnor och ljusstakar får nog stå kvar till tjugondag knut, för det är väll då julen åker ut ;)
Lite vårigt blev det i hemmet i alla fall med lite nya blommor på tv-bänken. Har ni städat bort julen i era hem?

6 kommentarer:

Lizette sa...

absolut, stakarna får stå kvar..det är lite mysigt nu när snön är kvar =) Men tomtarna åkte bort idag, sa godnatt till dom och det åkte ner i förrådet...

Elena sa...

Nämen du som älskar allt som har med Jul att göra ska väl inte ta ut Julen nu... Jisses låt det STÅ!!!:) Jag som inte är lika stort fan som du när det gäller Jul tänker iallafall vänta ett tag till innan det ryker ut.......:)

mormor Annika sa...

Tjugondag knut ska julen ut !
Fast lite nya fina blommor i fönstren vore ju inte så dumt .....
Och tulpaner finns det ju så fina nu ,det är ju lite roligt förstås ...

Farmor sa...

Julen är ute förutom ljusstakarna i fönstren.
Det är så skönt, mu vill man se framåt mot ljusare tider!

Tina sa...

Vår jul åker ut vilken dag som helst nu...!

Li sa...

jag är i valet och kvalet jag också! Tänkte att det borde vara dax nu, för vem vet när man hinner annars?
Men det är rätt mycket att göra och att släpa upp alla kartonger...
nej, jag tror julen får vara kvar ett tag till här hemma ;O)