måndag, januari 17, 2011

Måndagskväll

Eller för oss fredagskväll. Nu väntar två härliga dagar med man och barn. Vi får se vad vi hittar på, men imorgon står vila högst upp på min lista.
Min stund i bassängen idag var så härlig, det bästa är nog den sista kvarten som består av vila, så ljuvligt att få ligga i det varma vattnet och bara flyta omkring. Där efter var det barnmorske besök, bebisen ligger rätt, huvudet ned och fötterna upp. Allt såg bra ut och lät bra, när jag kom hem jämförde jag med hur allt var när jag hade Clara i magen. Vikten på mig är på grammet samma som då, magen mättes till 32cm både då och nu och hjärtslagen då och nu var 144 helt otroligt att det kan vara så likt, visst att jag mår som då att kroppen beter sig som då men att vikt, mått och hjärtslag ska vara exakt samma vad betyder det?
Ni som inte har gissat på datum och kön får gärna göra det om ni vill, är ju rätt kul att se vad ni tror att det kommer bli.

Eftermiddagen och kvällen har vi spenderat med finaste familjen S/B gott fika, och god mat bjöds det på. Isa växer så det knakar, stora tjejen har hon blivit, går i gå stol och äter gröt. Jösses va fort det går och tänk om ett halv år är det vår lilla bebis som går i gå stol och äter gröt.
Stora solstrålen, tänk vad nöjda dom blir när de kan ta sig runt själva. Och tänk om ett par månader ser vår familj ut så här ungefär, mindre mage på mig och mindre bebis i min famn, men nästan :)

5 kommentarer:

Elena sa...

Ja nu är det inte långt kvar tills ni är 4..:) Tack för idag mina goa vänner. PussPuss

jemsi.blogg.se sa...

UNDERBART att bebis i magen har de bra & att du fick en härlig stund i bassängen gumman : - )

Nu ska jag chocka dig & gissa på att de är em kille i din mage ; - ) När var er beräknad? 7 mars? Vet fem par som ska ha i mars så de är många att hålla reda på! Hihi!

Så mysigt för er att de är helg för er idag! Himla gott att få fira helg en måndag som denna.

Mamma & jag kikar på tv samtidigt som vi kikar på datorn på en massa inredning ; - ) Hihi!

Ha de nu så ljuvligt på er ledighet tillsammans vännen!

Största Kramen till dig

Anna sa...

later bra med helg. Jag vill med ha helg och denna helg ska jag pa road trip :):)

kramkram

mormor Annika sa...

Så glad o go hon är Isa , precis som Clara :)

Li sa...

åh,så mysigt med helg mitt i vardagen =O)
Det kanske är en liten sen tvilling? ;O)