söndag, januari 16, 2011

Det var denna helgen det...

Tänk att den redan är slut, de här helgerna när Peter jobbar får gärna gå fort, för nu väntar vi på att det ska bli tisdag och vi får ha "helg" tillsammans. Idag har allt gått i solwmotion, har nog haft huvudet under armen som man brukar säga. Skulle tvätta idag tänkte jag, första maskinen gick bra, andra maskinen glömde jag bort och när jag kom på den, då står luckan öppen, tvätten ilagd, tvättmedel och sköljmedel på plats doseringsfacket fortfarande utdraget och lämnad så. Nu går den igen, dock var tanken att jag skulle tvättat mer än två maskiner idag. Har även kikat in lite i det rummet vi idag använder som förråd som ska bli bebisens rum. Kunde inte göra så mycket eftersom att jag behöver Peters starka armar tillhjälp, men det känns som att det börjar bli lite aktuellt att fixa i ordning det nu. Så man kan väll säga att dagen har varit en fixar dag light. Snart ska jag sätta mig i soffan med en tallrik nykokt blåbärskräm gjord på bären jag plockade i höstas och skratta en himla massa till Sveriges bästa humor program solsidan
Blåbärskräm
300gram bär
3 dl vatten
3 msk socker
1 ½ msk potatismjöl, blandas som redning med ½dl vatten

8 kommentarer:

Lizette sa...

ibland är det skönt att bara ta de lugnt och ingenting göra oxå...Men klar man vill timmarna ska gå när man är själv hemma...Ska jag försöka göra nästa helg då Magnus är på konferans...
Ses på torsdag..
Kramar

Li sa...

åh så gott!
och solsidan var fantastiskt, tycker du inte?
Förstår att du längtar till tisdag och "er helg" ;O)

mormor Annika sa...

Mmmmmmmm gott !!!!

Jenny sa...

Lyxigt med hemmagjord kräm, och i fina tallriken också :)

Vi tog bort långsidan på Mollys spjälsäng i somras, ungefär samtidigt som lillebror föddes (då var hon knappt två år). Det gav oss två extremt jobbiga veckor när nyheten att kliva ur sängen själv (!) var så spännande att det tog timmar att natta henne. Flera gånger ville jag bara ge upp och sätta tillbaka långsidan igen. Men sen gick det över och nu (ett halvår senare) sover hon fortfarande i sin öppna spjälsäng. Tanken var att det skulle vara en kort period men tiden går. Nu letar vi barnsäng till henne så Otto kan få hennes spjälsäng. Han har än så länge sovit i en mini-spjälis som han nu vuxit ur... Men snart så. De flesta jag har hört talas om får en jobbig övergångsperiod, så det ska man nog vara förberedd på. Man får nog stålsätta sig och bestämma sig och bara låta det ta den tid det tar. Hur går nattningarna till idag hos er? Molly har alltid somnat själv men om Clara är van att ni sitter med tills hon somnar kanske det är lite enklare?

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna sa...

mums vad det ser gott ut! kram kram

Elena sa...

Herregud, varför är du så duktig hela tiden??? Egen blåbärskräm......???;) Själv köper jag den på Citygross förstås, men brukar lägga den i en annan förpackning och låtsas att jag har gjort den själv...:) Kanske är det så du gör me?? Men jag lovar jag ska inte säga det till någon om våran hemlighet:):)PUSS

Elin sa...

Hej! Tack för din snälla kommentar i min blogg, vad kul att du gillar den! Måste säga att du har en väldigt mysig blogg du med :) Ja vi ska verkligen börja se säsong ett av solsidan, det känns som att vi missat något som hela sverige pratar om :) trevlig kväll! Kram