lördag, januari 29, 2011

Locken

Idag har jag samlat allt mina krafter, tagit mod, släppt allt vemod och klippt Claras "lugg" eller rättare sagt klippt bort locken. Jag har alltid trott att det här med hår, finns det för mig ingen känsla, so what om man klipper av sitt långa hår det växer ju ut. Tjejer på tex top model som gråter när de blir omstylade, nä det är väl inget med det. För x antal årsedan klippte jag mig, väldigt kort i nacken och längre fram till. Första dagen var jag jättenöjd dagen där på låg jag och grät i min säng pga mitt hår. Jag fick allt vackert äta upp allt jag hade sagt om tjejer som är hår fixerade, det visade ju sig att jag var en av dom. Jag lärde mig och nu är jag väldigt rädd om mitt hår, men inte bara mitt utan hela min familjs hår. Peter fick för sig vid ett tillfälle att han skulle ändra sin look ett tag, jag tog inte detta så bra, det tog lång tid innan jag var överens med det nya. (tror till och med att ha gick till baka till sin gamla, hihi) Nu idag efter att typ alla har påpekat att jag kanske skulle klippa Claras lock har jag gjort det. Självklart blev hon supersöt och locken är inte ivägen längre, men vemodigt det var det, det vill jag lova.

10 kommentarer:

mormor Annika sa...

Oj så stor hon ser ut nu med lugg lilla söta Clara :)

Rantamor sa...

Söt så söt blev hon.
Fast hon var ju söt innan också..

Anna S sa...

Pluttan, vad fin!
Blev mer frisyr nu.

Du är också jättefin med din stoora mage i inlägget nedan :).

KRAM

Elin sa...

Men gud så söt hon blev, jättefin med lugg :) Jag var lite osäker innan jag klippte Alva också men hon fick ju ett helt nytt utseende med sin lilla lugg :) Sv: ja det är faktiskt jätteskönt att Alva sover i eget rum, vi testade för några månader sen och då sov vi jättedåligt allihop men nu verkar det gå mycket bättre! Kram och trevlig lördagskväll!

Farmor sa...

Allt klär en skönhet!!!
Hon är väldigt söt med lugg
Kram

Elena sa...

Hon ser verkligen större ut nu. Hon blev jätte fin... Puss

Malena sa...

Hon är supersöt! Jag har sett henne live idag så jag kan intyga det :)

Tack för besöket <3

Kram och trevlig lördagskväll!

Lizette sa...

håller med mormor, det BLEV stora tjejen nu när mamma klippte =)

Li sa...

åh, stackars lilla mamma du!
Men Clara blev jättefin ändå, trots vemodet =O)

Anna sa...

fin fin hon blev i haret! puss