fredag, januari 28, 2011

Vecka 33

Hej alla godingar! Vill börja med att säga TACK! Ni är så söta och rara som skriver så fina peppande ord till mig, era ord gör att det blir lite lättare när det känns tungt, det vill jag att ni ska veta :)
Denna veckan har susat förbi trotts mängder av värk. Natten som varit har inte gett många timmar sömn, Peter den stackarn har nog inte sovit mer än jag på grund av mitt pustande, ajande och ojande, det är nog bara våra barn som sovit gott och tur är väl ändå det. Sen några veckor tillbaka har jag börjat svullna så nu har jag fått ta av mig mina ringar och ibland får jag lägga fötterna i högläge, hoppas bara inte det blir som förra gången. Halsbrännan har också tagit sin plats igen och den är fruktansvärd, men men det kommer ju något gott av allt det här. Denna helgen skulle vi egentligen åkt upp till Stockholm, blev dessvärre inte så Peter blir tvungen till att jobba så vi får se vad helgen har att bjuda på nu istället. Nu ska vi i alla fall hem till min mor och far för lite lunch.

Vecka 33
I vecka 33 är medelkroppslängden 45 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2200 gr. Huvudets omkrets är 31 cm.

Huden har ett tjockt lager fosterfett, vernix, som skyddar mot fostervattnet.

Barnets alla sinnen fungerar nu sedan någon vecka tillbaka. Ibland kan du få uppleva att barnet hickar, du känner ett litet tickande i magen. Visste du att ditt barn som fått en speciell berättelse läst för sig i magen kan skilja den berättelsen från andra berättelser när de sedan är födda. Info från http://www.growingpeople.se

Bonusbilden denna veckan är det som gör att all smärta blir lättare att härda ut, en go gapskrattande Clara, finns inte mycket som går upp mot det :)

10 kommentarer:

Anna & Wille sa...

Ja det är tur vi har våra barn när livet känns lite tungt...

Skönt att snart all denna smärta är över och ni kan njuta av en ny liten familjemedlem.

Synd det inte blev någon resa till storstaden men jag hoppas ni får en härlig helg ändå..

Kram kram

Li sa...

Du är så härlig som verkligen muntrar upp med ett bonuskort som man kan relatera till och själv bli glad över, skrattande barn är underbart!
Se till att fortsätta ta det lungt och inte överansträng dig så du får mer ont! Ha en mysig helg!

Rantamor sa...

Oj du börjar bli rätt rund om magen, men nu är det heller inte SÅ mycket kvar, men ännu får den lilla gona där inne i mammas mage.
Va spännande att få se när den lilla "tösen" tittar ut.
Klart Clara vill ha en lillasyster hon kan pyssla med.

Ha en finfin helg.

Malena sa...

Men oj vad magen blivit stor! Eller så har den bara ändrat sig, klart är ju i alla fall att det ligger en pojke däri :)

Trevlig helg!

Jessica A sa...

Stackare!! Att du bara orkar med alla krämpor - fast det är ju klart inte mycket att välja på!!

Hoppas ni får en lugn o skön helg därhemma,

farmor sa...

Lilla goa Clara, skratta mycket så din mamma får glömma det onda lite.
Önskar vi kunde lyfta bort smärtan en stund ibland.......
Men tiden går ju som väl är ganska fort, så snart finns det en ny liten människa att älska av hela hjärtat!!!
Trevlig helg på er, själv jobbar jag, som vanligt tänkte jag skriva ,men riktigt så illa är det inte.

Farmor sa...

En "liten sak" till, den där magen.........
Jag tror faktiskt att det är ett gossebarn i magen??!!
Kram

Fam Andersson/Sjöstedt sa...

Vi ses snart tjejen=)

Elena sa...

Gosis Claris..:) Snart är det över, tiden går ju som vi vet fort.. Bara några veckor kvar nu tills pojken kommer..:)(Hade jag kunnat så hade jag tagit bort smärtan helt):) PussssPuss

Anna sa...

sotisisarna!!!!