torsdag, januari 13, 2011

Mysdag

Idag har vi haft en riktig mysdag, den började ju som sagt bra och fortsatte precis lika bra som den började. Vi hade en lugn förmiddag, Clara sov 2 timmar vid lunch så jag passade på att vila lite jag med, somnade dock inte idag. Tio över två fick jag väcka Clara, har börjat märka lite att sover hon längre än två timmar blir det lite bökigt med sömnen på natten. Hon hade nog kunnat sova en stund till utan problem. I eftermiddag hade vi godingarna Emelie och Stina här på lite lek och fika. Flickorna busade och lekte, emellanåt blir det lite kiv om grejerna men det är väll så det är. Clara har lite kommit in i perioden, det här är mitt, men med lite vägledning från oss mammor så brukar det gå rätt bra.

Imorgon funderar jag på om vi skulle försöka komma iväg från hemmet lite, tror nog att både jag och Clara klättrar på väggarna snart. Jag längtar så efter att kunna gå ut och gå, just nu finns det inte en chans att kunna ta en promenad med taskiga fogar, snö och barnvagn kommer man ingenstans. Så imorgon gör vi ett besök i badhuset. Där har jag ju lättare att röra mig och blir det svårt så jobbar min syster där så hon kan hjälpa mig. Vi får se hur det blir.
Mycket lek blir det, även lite mys på nedersta trappsteget. Ser lite ut som att det vet att det kanske inte är här vi ska leka kanske ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack snälla underbara ni! Det var så trevligt, hoppas vi kan ses snart igen!!! <3 Kram Emelie &Stina

Malena sa...

Vilken härlig min hon har på sista bilden!!!

Trevlig helg!
Kram!

Maria o Sol sa...

Sol har börjat skolas in på Skattkistan så jag såg dig hänga där på väggen, vilken avdelning är du på?
Nu börja snart allvaret för mig med jobb, hämta o lämna Phu! Men ska bli gutt att börja jobba.
Trevlig helg!

Anna o Wille sa...

Så mysigt ni har haft det idag....!! Va skönt att Clara sover gott när mamma behöver lite extra vila.

Tror nog att Clara får ta ett litet snack med Wille för han har börjat vakna vid 5 halv 6 tiden på morgonen och tycker det är dags att gå upp, och det tycker INTE vi :(
Vet inte om det är någon fas eller va det är som är på gång.
Han som har sovit som en björn hela nätterna sen han föddes.....så börjar han strula nu.
Kanske är allt nytt som händer just nu med inskolning på dagis och så.

Ja ja vi ska nog inte klaga...hoppas bara han återgår till det normala snart igen.

Ha det så mysigt i badhuset imorgon...Kram kram

Elena sa...

Söta de är små tjejerna..:)

Bettan sa...

Maria: Hoppas att inskolningen kommer gå bra. Jag är på båda avdelningarna, men nu är jag ju hemma hela tiden ;)Tror att ni kommer vara riktigt nöjda med denna förskolan.