söndag, januari 02, 2011

En gammal vän...

Eller kanske rättare sagt en gammal fiende. Ni som var med när Clara låg i magen vet ju att jag hade cravings på semlor, jag kunde äta mer än en om dagen, efter som det ligger två i förpackningen från citygross blev det således ofta 2 om dagen efter som att Peter inte äter semlor. Säsongen efter kunde jag knappt titta på de gräddfyllda bullarna och har inte haft något sug efter det. Var inte direkt förtjust i dem innan Clara låg i magen heller. Men nu är dom tillbaka, mina cravings och såklart semlorna. Jag var på citygross igår och där låg dom, i en förpackning med två. Det blev bara en, men den andra ligger och läskar mig i kylen. Denna graviditeten ska jag verkligen behärska mig, hihi. Men det är bara att inse, våra barn gillar semlor när de ligger i mammas mage :)

8 kommentarer:

Tina sa...

Hahaha! Visst är det gott med semlor...fast en räcker!

Kram!

mormor Annika sa...

Mmmmmmmm va gott det ser ut !

Elena sa...

När ska jag komma och fika med dig..:) I LOVE SEMLOR!!!!!:):):)

Li sa...

åh,så gott! sj är jag svag för semlor men kan inte äta grädde så bra längre (har opererat bort gallblåsan förr och då är det lite svårt för kroppen att bryta ner fett...)

Anna S sa...

Hihi, gillar Clara semlor utanför magen också?
Jag är inget "fan" av semlor. Gillar inte mandelmassa...

Kramis

Lizette sa...

hehe, lite komiskt..jag tänkte på dig häromdagen när jag såg en annons att semletiderna började ;)

kramar

Anonym sa...

Jag har redan smakat en semla och den var jättegod,ha det så bra på det nya året. Inga-Lill

Maria och Sol sa...

Hi Hi Hi! Kul att du fått samma cravings som med Clara, jag var tokig i blåbär och äppeljuice.
Ha det bra