måndag, januari 24, 2011

Vecka 32

Nej jag har inte glömt bort min graviditets blogg som jag har vecka för vecka om någon undrar :) Jag har bara inte orkat posera framför kameran, men nu så. Nu har jag tagit mig i kragen, sagt åt maken att hämta kameran, kanske inte är de vackraste bilderna som är tagna under denna graviditeten och det är nog inte dem mest piffiga mamman som är på bilden heller :P
Ja, hur mår jag denna veckan då? Jag är trött, hela tiden. Känner mig som om tåget kört över mig. Jag längtar till att få vara ensam i min kropp och sitta med min bebis i famnen istället för att vi ska trängas så här, även om det är mysigt på alla sätt och vis. Men så här mot slutet blir nog längtan bara större och större att få träffa sin bebis utanför magen. Nu har jag relativt bra koll på bebisens dygnsryttm i magen. En vaken stund regelbundet vid 8, 13,19 och 23 alla fall, den kommer ändras ett antal gånger innan det blir regelmässig rutin.
På tisdag nästa vecka blir det ultraljud igen, för att se att vattnet räcker till. Vi har ett antal ultraljud inbokade nu här mot slutet nu, så att de har koll på att allt är som det ska och det känns väldigt skönt.
Jag väntat även på att få besked om havandeskapspenning och hoppas att min arbetsgivare har fått iväg sin papper nu, börjar kännas lite stressigt nu. Jag vill ju veta hur det ska bli. Ja det här var lite om hur det är och har varit i en vecka nu. Summeringen är att det är jättemysigt att vara gravid, men nu vill jag träffa vår lilla bebis :)

Vecka 32
Bebisen är ungefär 44cm från hjässa till häl och väger omkring 2000gram. Inte konstigt att det känns lite trångt. Skulle bebisen födas nu skulle den klara sig i kuvös. Även detta är ju otroligt skönt att veta. Men du där inne du får allt stanna kvar där ett tag till även om din mamma är lite gnällig idag ;)
Så här trött är jag, skulle lätt kunna somna stående flera gånger om dagen

7 kommentarer:

Li sa...

Men en väldigt fin och glad mamma, det tycker jag du missar att skriva!
=O)

Tina sa...

Du är ju hur fin som helst!

Ha det gott! Kram!

mormor Annika sa...

Inte länge kvar nu tills " hon " kommer fram den nya tösabiten !

Farmor sa...

Du är så fin......men jag förstår dig mer än väl! Det finns inte plats för två!! Nu är det snart över och lilla damen tittar ut, sen kan vi hjälpa dig, vilket är svårt just nu.
Ha det bra!
Kram

Anna o Wille sa...

Tycker du ser så fin ut...det är nog mest man själv som känner sig tjock och ful.

Tog med hundarna idag när jag åkte till Citygross för att handla... Blev en liten runda runt i dina kvarter. Så härligt att gå där det finns gatlyse. Sen behöver mina kära "bonna" hundar lite stads träning :) Kram kram

Anna sa...

Sa trott var jag i tisdags, men inte for jag ar gravid utan sjuk. Har fatt luftrorskatarr :( Men efter 2dagar med pencilin sa mar jag mycket battre igen! kram kram

Elena sa...

Du är ju för GO!!!:)