onsdag, januari 12, 2011

Små fixande

Igår gjorde vi inte mycket alls, när Clara sov, sov även jag och det var jätteskönt. Dock kändes det som att dagen aldrig kom igång. Vi småfixade här hemma och läste en massa böcker. Clara lyssnar helst på Alfons Åberg böcker, hon kommer med en bok i handen och ropar Assons, Assons. Läser inte jag så läser hon själv, är det godnatt Alfons så sitter hon och ropar pappa, är det ajabaja Afons så sitter hon och ropar hjälp. Söt som socker. Kanske får bebisen i magen heta Alfons om det mot all förmodan skulle vara en pojke ;)

Idag småfixar vi lite igen, jag håller på att plocka fram alla små kläder i storlek 50 som passar både pojke och flicka,, man glömmer så fort hur små dom är när dom kommer, och det går knappt förstå att Clara har varit så liten en gång. Är ju fortfarande ett tag kvar till väska måste packas men lite förberedning skadar ju inte :) Det ska ju tvättas och strykas och njutas av att bara få titta på de söta små kläderna. Vad hittar ni på så här mitt i veckan?
Kanske blir det nått av det här våran lilla bebis åker hem i, Clara kom hem iklädd kläderna i mitten.

4 kommentarer:

Li sa...

Jag bara älskar barnkläder,
Vilka söta kläder du bjuder på =O)
Vad fint med läsandet och att hon är så aktiv när det kommer till det, det måste vara jätteroligt =O)
Idag blir f.ö en lugn dag här med, för det verkligen öser ner snö utanför fönstret!

mormor Annika sa...

Man kan knappt tro babysar är så där små och blir så stora som Clara på så kort tid :)
Tack för idag ....smaskens :)

Emma sa...

ÅÅH! Underbara söta småkläder du fixat fram! : - )
En fråga, hur mycket i storlek 50 behöver man tro?
O när ska ni packa bb väskan?
Är så spänd såå & kan tänka mig att ni är de likaså där hemma ; - )

Clara verkar vara en riktigt go tjej! Söt hon är när hon säger Affons : - )

Ha en jättemysig kväll sötnosar där!

KRAAMISAR

Ps. Nu är mina papper med fk & havandeskap färdigt! Fick allting godkänt & går på havandeksap den 18 januari!Har du skickat in dina papper?

Elena sa...

Åh Isa åkte hem i de vita kläderna:) Puss