onsdag, januari 26, 2011

Dagens shopping

Det blev ju som sagt en runda på stan idag efter besöket hos frissan. Clara var med sin mormor så jag kunde göra lite ärenden på stan. Det blir ju ingen lång stund med tanke på att jag knappt inte kan gå längre, igår kväll när jag mötte Peter på väg in i köket blev han helt förskräckt och undrade om jag hade ramlat. Svaret blev nej jag har bara ont, det är läskigt när man inte vet om man klartar ta ett steg till. Så det blev korta, långsamma promenader mellan bil och affär. Men det blev i alla fall ett besök på lindex, som jag är väldigt förtjust i och nu hade de halva rea priset och det är ju uppskattat. Där inne blev det ett par tuffa mjuka jeans, färgglad tröja och söta vantar till Clara och till mig blev det puder, eyeliner och toning. Så imorgon sattsar jag på att bli guldblond och fri från gråa hår :P. Tyget jag hade beställt har fortfarande inte kommit men det blev ett annat tyg i väntan på att det andra ska komma hem, tyget busungar från mairo kommer bli en gardin i bebisens fönster och en liten duk på Claras bord. Innan jag åkte hem blev det ett besök på blomsterlandet för att köpa tulpaner till mig och min mormor som fyller 81 idag. Kvällen har spenderats just hon min pigga, goa, glada mormor. Hoppas ni har haft en fin "lill lördag" och tack för alla era fina kommentarer, de gör mig glad och värmer otroligt mycket. Kram!
Bilden på Clara och min mormor är tagen för ungefär ett årsedan, idag var de lika goa och glada som då :)

8 kommentarer:

Anna sa...

Stackare som har sa ont!!!! kram kram

Jenny sa...

Åh vad trist och jobbigt att ha så ont. Stackare :( Tänk vad man står ut med för sina älskade små, det är ju trots allt värt det i slutändan :)

Visst är det härligt med tulpaner, blommor gör verkligen att humöret åker upp en våning. Och fantastiskt med en så pigg mormor, underbart!

Farmor sa...

Stackars dig!! Tiden går så snart är det över med värken....
Bilden på Elsa och Clara är så fin!!!
Ha det så bra ni kan

Elena sa...

Gratta Mormor från oss. Jätte fina köp du har gjort. Puss

Elin sa...

Vilken härlig bild på Clara och din mormor, jättefina båda två :) Den randiga tröjan från Lindex är superfin, den har jag varit och fingrat på flera gånger till Alva också men än har den inte fått följa med hem :) Hehe jag gillar din idé om att köpa nya klänningar till tightsen om de inte skulle passa färgmässigt, det ska jag säga till Andreas om han klagar på att jag kommer hem med för mycket kläder till Alva nästa gång :) kram Elin

Bettan sa...

Tack för alla söta fina ord om mig och mitt mående, era ord stärker mig :) Och det gör mig så glad att ni gillar bilden på Clara och min mormor, två av mina favoriter :)

Anna S sa...

jag stod också och klämde på de där mjuka jeansen härom dagen men de fanns inte i Nikis storlek tyvärr.
Halva reapriset är ju nästan gratis :).

Har du tonat bort de gråa stråna nu?
F_n att man ska drabbas i så tidig ålder. Grrr!

Kram

Li sa...

Så tråkigt att du ska ha så ont, men inget ont som inte för något gott med sig?
Försök till lite pepp =O)
Fina saker som blivit inköpta och vad härligt att få una sig lite =O)
När du skriver om mormor så längtar jag efter min egen =O)