lördag, november 20, 2010

Vecka 23

Veckorna går så otroligt fort, igår gick vi in i vecka 23. Kan inte förstå att om 17 veckor är vi två barns föräldrar. Nyfikenhet blandat med en gnutta oro för hur det kommer att bli, går jag och längtar otroligt mycket. Vi hade ju en "enkel" start med Clara, man kan väll säga att vi fick vårt andra barn först. Kommer det innebära att att vi får vårt första barn nu då, vi ställer in oss på sömnlösa nätter och en liten bebis som gråter. Oavsett hur du lilla underverk i magen kommer att vara så älskar vi dig mer än du någonsin kan förstå. Om jag ska jämföra hur våra två barn är i magen på mig så är de väldigt lika, det är lugnt och sparkar när jag sätter mig ner eller lägger mig på kvällen. Denna gången känner jag sparkarna mer, kanske beror det på att jag varit med om det innan. Tror också det beror på att när jag var gravid med Clara låg moderkakan "framför" bebisen och nu ligger den "bakom" bebisen.

I vecka 23 väger bebisen ungefär 600g och är ca 22cm från huvud till stjärt.

5 kommentarer:

Elena sa...

Min vackra vackra vän!! Älskar dig så!! PussPuss

Anna S sa...

Fina du!
Nu har magen verkligen växt på sig. Så himla härligt!!

kramis

Rantamor sa...

Så vackert.
Blir min bild när kvällen har nått sitt slut...och vad är vackrare än ett nytt litet liv som väntar på att födas.

Va rädd om dig !!!!

Farmor sa...

Det där ser väldigt bra ut!
Hoppas att du mår lite bättre med värken.....
Vi kan hälsa från kusinerna i Skövde, som tycker det ska bli så roligt med en kusin till.
Kram på er!

Anna sa...

Fin du ar!!! kram kram