fredag, november 05, 2010

Vecka 21

Hej hopp och Fredag!
Vecka 21, bloggade inte jag nyss om vecka 20 och halvvägs? Det går - så - sjukt - fort. Det går inte att beskriva. Som jag redan var inne på sist så växer magen bra nu, man ser nästan hela tiden hur Bettans mamma-mage blir större och större och våran väntan blir också den - större och större. Jag har nog inte riktigt förstått det än, att det ska komma en liten till här hemma men man blir varse om det när man har härlig kvalitets tid med Clara, te.x när man läser sagor, då går det snabbt i huvudet att tänka "Snart läser jag för två små goingar"... och då ler man väldigt mycket med hela ansiktet, skulle vara kul om man skulle se sig själv i en spegel just då :)

Hur som, Bettan sköter sig här hemma, dvs hon vilar även om hon alltid inte vill. Jag "gnäller" på henne att hon faktiskt ska ta sig tiden att vila om t.ex Clara vilar.... och det gör hon numera ;)
Hon (Bettan) har även påbörjat en provbehandling med akupunktur mot hennes smärtor från bl.a foglossningen. Ofta går hon men det är än lite för tidigt att säga om det faktiskt kommer att fungera för henne men vi hoppas givetvis på det.
Bebben, som just nu är omkring 20cm lång från huvud till stjärt och väger ca 420g ... är efterlängtad.
Men hon får allt bakas lite till där inne i ugnen... men bara tills den 16:e Mars... så pappa vinner :)


DÅ - NU - ALLTID

7 kommentarer:

farmor sa...

Det ser bra ut tycker jag!
16/3-11 , nja jag vet inte det jag....
Tror fortfarande på en liten tjej, men ja..kanske 22/3-11.
Man får väl ändra sig lite under tiden, eller?
Farmor

Anonym sa...

Du skriver hon peter? Tror du på en till liten flicka? Bettan, du är så fin. Jag o Stina saknar er. Måste försöka ses snart! Kram /Emelie & Stina

Anna sa...

Du ar sa fin vannen!!! Langtar till att fa se er! kram kram

Anonym sa...

Så härligt fin mage du börjar få...hoppas akupunkturen kommer hjälpa.

Kan kanske ta en träff snart har ju lite grejjer hos er som jag glömde sist.

Ha det så gott !!

Kram
Anna o Wille

Emma sa...

Så fint du skriver pappan i familjen : - )
Alltid så roligt när ni är med på bloggis & skriver!

Bra att Bettan hittat något som verkar passa henne & hennes foglossning. Fy säger jag bara för foglossning!!
Vattengympa är också ett tips!

Tänk att ni är beräknade en dag innan oss!! : - ) Underbart & jag förstår hur er längtan bara blir större & större.

KRAM till er

Anonym sa...

Vad fin du är!

Elena, Moa och Isa sa...

Fin som alltid!!