söndag, november 21, 2010

Julmarkand

Idag har jag, Clara, min mamma, min syster och min mormor varit på julmarknad på wapnö i Halland. Så mysigt och vilken julkänsla man får, speciellt när det börjar skymma och alla marschallerna tänds, det ända som saknades var lite snö. Mycket fint hantverk och mycket god mat, med hem kom det ett otroligt gott olivbröd gjord på långjäst surdeg. En kasse med mejeriproduketer från gården. Så kvällsmat idag blev oliv bröd med grönpeppar färskost och tomat. På vägen hem blev det en sväng förbi min bror för att ta en titt hur det går för dem och deras bygge. Just nu har de fullt upp med att bygga ett får hus som ska rymma 120 får, och det går inte säga annat än att det går framåt. Clara blev överlycklig när hon fick träffa sin kusin, hon hann knappt in genom dörren förens de var i full gång med att leka. Det ska bli så mysigt att till veckan komma igång med adventspyntandet. Hoppas att ni alla har haft en riktigt härlig helg.
Clara på julmarknad
Här ska vi gosa med många lamm till våren
Den super goda kvällsmaten

5 kommentarer:

mormor Annika sa...

Lite trött blir man allt utav en sån här dag , men roligt är det att göra en utflykt med damerna i familjen stora som små !

Anna sa...

vad gott!!!! Julmarknad ar sa mysigt! Jag har tyvarr ingen julkansla overhuvudtaget :o(

kram kram

Farmor sa...

Så mysigt ni har det!
kram farmor

Tina sa...

Vad mysigt och snö har ni ju fått här hemma!!

Kram på er!!

Elena sa...

Mysigt med Jul-marknad;)