lördag, november 27, 2010

Vaken...

Då har man varit vaken några timmar nu då, trött som bara den. Man kunde ju hoppats att det var på grund av att Clara var morgonpigg, men så är inte fallet. Clara och Peter sover gott i sina sängar, jag och Chelsea sitter nere i vardagsrummet, tur att hon vill sällskapa mig i alla fall. Jag är vaken för att det spelar ingen roll hur jag ligger så gör det ont och det är påfrestande både kroppsligen och sömnmässigt.

Om några timmar ska vi iväg på avslutning på Claras babysim, ska bli rätt skönt att få ha lördagsmorgnarna lugna. Nu får hon vänta med att gå på "simmskola" tills hon blir två och kan gå på minisimm. Efter badet idag åker vi till min bror och hans familj för att hämta "julgrisen". Ska bli skönt att fylla upp frysen nu. Tror att kusinerna kommer busa en hel del innan vi åker hem.

I förrgår träffade jag ju en av mina äldsta vänner, det var så roligt. Det är nästan ett och ett halvt årsedan vi sågs sist, detta beror ju på avståndet emellan oss. Inte precis så att jag befinner mig i Italien så värst ofta ;) Det sköna med Jenny är, att även om det går så långt mellan gångerna vi ses, så pratar vi som om vi sågs förra veckan. Visst är det skönt med såna vänner. Clara blev förtjust i henne, skulle sitta i hennes knä, klappa henne på kinden och söka uppmärksamhet så mycket det bara gick. Tror nog allt att Jenny blev lite charmad av henne :) Nu hoppas jag att vi ses imorgon igen innan hon åker hem, och att det inte går så länge tills nästa gång vi ses. Nä nu lägger jag mig på soffan och väntar på att familjen ska vakna.
Godmorgon på er alla och hoppas ni får en fin Lördag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch så jobbigt att inte få sova...hoppas hoppas att det kan bli lite bättre, men oddsen är väl inte dom största.

Visst är det kul när man har sådana vänner...har själv några trogna vänner hemma i Jönköping som man inte träffar så ofta men när vi väl gör det så är det som man träffades igår.

Ni får ha en härlig helg hos bror din...

Kram Anna o Wille

mormor Annika sa...

Goa tjejerna , inte så ofta man ser Jenny men hon är sig lik :)

Anonym sa...

Jenny blev valdigt charmad av Clara. Valdigt, valdigt charmad.
Kram till er alla.
(ps, jag berattade for min kompis att jag hade traffat dig, och mina ord lod; det skona med elisabeth ar att nar vi traffas ar det som om vi bara hade varit borta fran varandra i en vecka.ds)