fredag, november 19, 2010

♥ Dag 1 – Presentera mig själv.

Då kör vi igång, undra hur det här ska gå, hihi.

Jag heter Annika Elisabeth, och är född 1979 i april. Jag har vuxit upp i en liten by på landsbygden, med mamma, pappa och två syskon, jag är mellanbarnet i syskonskara. 1999 flyttade jag in till "stan", första lägenheten var en etta med kök, sovalkov och balkong i söder-läge. Kan fortfarande sakna detta första egna hem. 2005 träffade jag min make Peter, som jag föll pladask för, 2009 fick vi vår lilla Clara och tre månader efter det gifte vi oss. Nu väntar vi vårt andra barn som är beräknat i mars 2011. Vi (jag, Peter, Clara och hunden Chelsea) bor i en, en och en halvplans villa med källare. Vi är nöjda med att bo här just nu, men drömmer om att en dag kunna bygga vårt eget hus. Jag arbetar på en förskola och trivs mycket bra med det, inte en dag är den andra lik och detta beror ju på de härliga barnen man delar sin arbetsdag med. Jag trivs allra bäst när jag får vara tillsammans med min familj, men tycker ändå att det är skönt att få en stund själv i skogen.
Jag är, mamma, fru, gravid, dotter, syster, svägerska, svärdotter, faster, lite halv galen, hundägare, husägare, vän och bara mig själv. Skulle jag nu ha glömt något så kan ni väll fylla i det i kommentarerna :)
Det här var ju inte helt enkelt, det är ju jätte svårt att presentera sig själv, men jag hoppas att ni har fått en liten bild i alla fall. Den kommer nog bli allt tydliga ju längre in i dessa 30 dagar vi kommer.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara Elisabeth, att ha dig som vän är underbart! Härlig inledning! / Emelie & Stina

Anonym sa...

Åh så fin beskrivning av dig själv du har gjort....så roligt och läsa lite om dig.
Vi har ju inte känt varandra så länge men jag hoppas att vi kommer fortsätta att lära känna varandra och vara vänner länge... :)

Kram Anna o Wille

svärmor sa...

En jättebra beskrivning av dig!
Jag skulle vilja tillägga: Bagare, finns säkert mer men det var det första som slog mig.
Kram på dig lilla sonhustrun

Elena sa...

Jätte bra beskrivning på dig!! Kul att läsa även om jag vet allt:) Puss

mormor Annika sa...

En duktig mamma till Clara och så gillar du ju vaniljkringelbullar med socker på och skor förstås !

Anna S sa...

Det är ju sååå kul att läsa!
Om 30 dagar kommer det kännas som att jag känner dig, på riktigt :)

Kram och trevlig helg

Rantamor sa...

Jag får en bild av en lycklig människa, som alltid skriver så gulligt om familjen.
En kärlesfull, lycklig människa.

Ha d gott.

Lizette sa...

kul att läsa lite om dig ;) men du glömde ju skriva att du är en helt underbar person...kramar

Li sa...

vilken härlig beskrivning av dig själv och härliga bilder =O)