söndag, november 14, 2010

Vecka 22

Hej alla glada!
Nu tänkte jag att jag skulle få lite fart och inspiration här igen, efter ett par slöa veckor här på bloggen. Jag har ju som ni vet varit sjukskriven i två veckor nu pga foglossning, ingen höjdare att ha besvär av detta. Jag har börjat med akupunktur nu, och det hjälper i alla fall den dagen jag är där, två gånger i veckan sticker dom mig med X antal nålar. Hade någon sagt till mig för två år sedan att jag skulle gå på akupunktur hade jag skrattat och sagt du är inte klok, det skulle jag aldrig utsätta mig för, tänk vad saker och ting kan ändra sig. Under dessa två veckor har jag verkligen vilat, har inte haft några krav på mig och det har varit så skönt, dock har jag kommit ifrån alla bloggar och det ska jag ta igen nu, så förbered er på kommentarer ;)

Det är en riktig liten busunge som växer i magen på mig, när hon/han är vaken sparkas det som bara den. Clara har fått ett stort intresse för magen hon kommer ofta och drar upp tröjan på mig och klappar och pussar på magen, så fantastiskt. Tror att hon kommer stortrivas med att bli storasyster. Tänk att det bara är 4 månader kvar tills vi får träffa detta lilla underverk :)

Nu är kroppen ungefär 22 cm från huvud till stjärt och väger ca 510g, Inte konstigt att man känner att det växer i magen, tänk att bebisen växer 2 cm på en vecka och ökar med ungefär 100g. Fort går det!

Kram på er alla godingar!

6 kommentarer:

Malena sa...

Vilken växttakt!!! Gash :)

Du är fin!
Kram från Mallan

farmor sa...

Du ser ganska stor ut om magen!
Ja, tänk vad tiden går....
Trevligt att vänta på den där lilla/lille, det är alltid mysigt att ha något positivt att vänta på, eller hur?
Kram på er allihop lilla familjen

Anna S sa...

Vad skönt att nålarna hjälper, även om det bara är för dagen.
All smärtlindring är bra!

Tänk vad fin mage du har!!
Jag blir lite avis faktiskt!

Puss o kram

Elena sa...

jisses vad fort det går. Men lika fin som alltid. PussPuss

Elena sa...

Är inte lika säker på pojke längre får kanske ändra mig till att det blir en liten tjej.. Måste kolla en gång till i min synska värld!!:)

Anonym sa...

Så roligt att följa hur magen växer och frodas. Skönt att akupunkturen funkar hyffsat i alla fall. Måste ju komma och hämta mina grejjer vi glömde sist vi va och hälsade på... Annars så är ni välkommna ut hit och kika...vi är ju inte på långa vägar färdiga men en liten bit på väg i alla fall. Ha det så gott Kram Anna o Wille