måndag, november 29, 2010

♥ Dag 11 – Mina syskon.

Idag ska jag berätta för er om mina syskon. Jag börjar med min bror, han heter Kjell och för oss i familjen kallas han för Totte, Många undrar hur man kan få Kjell till Totte, det blev så när han var liten och sa att han var en söt liten gosse, alltså gosse=totte. Han är tre år äldre än mig, vi har haft stor glädje av varandra genom åren och har fortfarande. När vi var små fanns det inte så många barn att leka med i byn, som väl var hade vi varandra och lillasyster fick alltid följa med, även om storebror inte alltid tyckte det var så passande. Nu bor han i Halland och arbetar som verksamhetschef. Han och hans familj bor på en mysig liten gård med med lagom avstånd in till Halmstad.
Nu till min syster, hon heter Therese och kallas för Tessan. Ett något mer logiskt smeknamn. Hon är sex år yngre än mig, Ålderskillnaden ger mig den glädjen att jag minns allt från när hon föddes, hur otroligt stolt jag var att jag hade fått världens bästa lillasyster. Jag minns att jag kunde sitta med henne i mitt knä även om hon skrek som bebis. Jag har oftast låtit henne vara med, kanske inte alltid när man ville vara själv med pojkvännen i tonåren :) Ju äldre vi har blivit desto närmre har vi kommit varandra. Jag är lyckligt lottad som bor nära min syster, vi bor i samma stad och här jobbar hon som leg. badmästare.
Utan mina syskon skulle jag förmodligen inte haft en lika rolig uppväxt och idag skulle jag inte klara mig utan den kontakt vi har. För mig är ni otroligt viktiga och jag älskar er, mina underbara syskon.

7 kommentarer:

Li sa...

Vad roligt att läsa om dina syskon och eran relation! Det är så fint med syskon, det är något magiskt med den relationen =O)

http://hannaskrypin.se sa...

Härligt med sådan kontakt med sin familj. :-)

Anonym sa...

Fint!

Therese sa...

VI ÄLSKAR DIG MED! KÄRA SYSTER!

Anna sa...

Finaste syskonen!!!! kram kram

mormor Annika sa...

Rara barn :)

Lizette sa...

jag förstår inte hur man kan vara så lik sin syster...tvilling ;)