lördag, november 20, 2010

♥ Dag 2 – Min första kärlek.

Först vill jag tacka er för era fina kommentarer, det gör mig så otroligt glad när ni skriver några rader till mig (oss). Det gör helt klart att jag (vi) blir mer motiverade att skriva. Tack!

Nu var det ju då det här med första kärleken. Jag har funderat lite på vad första kärleken är egentligen, är det allra allra första kärleken eller är det första tonårs kärleken eller är det den stora kärleken man vill leva livet ut med.

Jag väljer att berätta om första minnet av kärlek, jag var ungefär 4 år och det var sommar. Bredvid vårat hus där jag växte upp hade en familj från "stan" sommarstuga. Deras barnbarn var jämngamla med mig och min bror, men hur intressant var det då, när deras morbror var det snyggaste jag någonsin sett. Jag blev stormförtjust, hur hanterar nu en fyraåring sin första kärlek???
Jag förstod nog att min kärlek till en 15, 16 år äldre mannen inte skulle besvaras. Liten och blyg som jag var sa jag ju heller inget utan beundrade honom på avstånd.
Jag är ju uppväxt på en gård där vi alltid har haft får och således lamm, denna sommaren hade vi lamm som vi matade med flaska. Man kommer dessa små lamm väldigt nära och de följer en som en trogen liten hund. Det lammet jag tyckte bäst om döpte jag till Håkan efter min stora kärlek.
Jag och Håkan

9 kommentarer:

Anonym sa...

Du är fantastiskt älskling :)

//Peter

Anna S sa...

Sötnos!!!
Vad duktig du är på att skriva!
Haha tänk om Håkan bara visste att du beundrade honom på avstånd :).

Puss o kram

Rantamor sa...

Nu ser jag ju vem Clara är lik, sin mamma naturligtvis.
Vilken söt bild du bjuder på av dig och Håkan *skratt*

Ha en finfin lördag med din familj.

Anonym sa...

Håkan :D

Trevlig lördag!
/Mallan

Elena sa...

HaHa hur KUL som helst. Detta visste ju inte jag. Jag som trodde jag kände dig utan och innan..:) HÅKAN haha
Lovar, kommer aldrig reta dig för detta..NOT!! HAHA HÅKAN!! Tror jag dör av skratt!!!!!!!!!! Pussar

mormor Annika sa...

Jag kan intyga att det är en grann grabb fortfarande den där Håkan :)

svärmor sa...

Ja , jag säger då det........ Håkan.. underbart!
Tänk att du kommer ihåg det, han måste ha gjort ett djupt intryck!
Ha det bra, Kram

Anonym sa...

Åh kul att läsa! En liten lista på alla som är med och kör utmaningen kommer upp imorgon!

Anna sa...

LOL!!!!! Ah, Hakan! Hehe. Helt underbart!

kram kram