söndag, november 21, 2010

♥ Dag 3 – Mina föräldrar.

Mina föräldrar heter Annika och Bernt, mamma är konsthantverkare och pappa är grävmaskinist. Mamma kommer från Ångermanland och pappa kommer från Småland. 1975 träffades dem och har varit tillsammans sedan dess. 1978 gifte de sig (i samma kyrka som jag och Peter gifte oss), och är än idag gifta efter 32 år. 76 fick de första barnet Kjell, 79 fick dom mig och 85 fick dom Therese. Dom bor på en liten ö i en av Sveriges största nationalparker, i min pappas föräldrar hem. På gården finns det får, kor, åsnor, höns mm. Mina föräldrar har alltid ställt upp, under den tiden jag bodde hemma har dom alltid ställt upp på att köra mig och mina syskon hit och dit. Idag är dom till stort stöd och hjälp när det gäller att fixa med vårat hus och passa lilla Clara när det behövs. Utan er mamma och pappa vet jag inte hur jag skulle klara mig, ni är den bästa mamman och pappan jag kan ha och jag älskar er.

4 kommentarer:

Elena sa...

Ja du har verkligen underbara föräldrar..

Anonym sa...

Du skriver så otroligt vackert! Mamma & pappa dem är allt bra.=) Kram /Emelie & Stina

mormor Annika sa...

Inte utan att man förändras med åren :)

Anna sa...

Finaste Mamman Annika och Pappan Bernt!!
kram kram