söndag, november 28, 2010

Första advent

Nu är vi i full fart inför julen, det är väll ändå nu allt börjar. Vi körde på stort direkt, här har vi redan tagit fram tomtarna. Clara är helt överlycklig hon älskar tomtar. I fredags när Peter kom hem skulle hon visa upp allt vi hade pyntat. Hon pratar om tomtar, ljus och pippin. Vi har hängt ut mat till småfåglarna och hon står och tittar om det kommer någon fågel men ingen än. Härom kvällen låg hon i fem minuter i soffan och tittade på en adventsstjärna. Kan det vara så att jul gillar genen är rakt nedstigande. Vi har haft en mysig helg med mycket snö och och andra gosaker. Ikväll åt vi risgrynsgröt, tror inte vi var ensamma om att göra det denna dag, så otroligt gott det är. Hoppas ni har haft en mysig helg ni med.

5 kommentarer:

Elena sa...

Hej hopp!! Nu är jag tillbaka igen.. Surt att vara utan dator, framför allt nu när ni är på alerten i blogg världen:) Ha nu en mysig söndags kväll så hörs vi imorgon.Puss

Anonym sa...

vad mysigt det ser ut!

Li sa...

åh, jag som har varit sugen på gröt så länge! Nu blev jag än mer sugen efter den där bilden =O)
Julen gör hela december, jag brukar älska pynta och fixa men i år är det mest bara stress =O(

Anonym sa...

Vad mysigt det ser ut...är inte någon fanatiker av julen men nu när första advent har varit så brukar jag komma igång.

Har du tid nån dag denna veckan för en liten träff...börjar ju jobba igen nästa vecka. Kram Anna o Wille

Anna sa...

Gu vad gott det ser ut!!! Mmm, maste ga till mataffaren och se om jag kan hitta nagot liknande julgrot har... kram kram