tisdag, november 23, 2010

♥ Dag 5 – Vad är kärlek.

Vad är kärlek? En stark känsla, lycka, välgång, glädje. Detta är några av de ord som beskriver kärlek enligt Svenska Akademins ordbok, tycker att dessa ord är en bra beskrivning på just kärlek.

Vad är då kärlek för mig? Kärlek för mig är min familj. Kärleken mellan en mamma och hennes barn är obeskrivlig, det är en stark känsla av lycka, glädje och ömhet. Kärleken till Clara och bebisen är oändlig. Jag har en man jag vill leva med livet ut, Peter får mig att skratta när jag är ledsen. I hans närhet känner jag mig trygg. Kärlek är att vakna varje morgon och veta att just detta finns i mitt liv. Kärlek är att komma ner efter en sovmorgon och höra dessa två skratta. Kärlek är att känna en spark av bebisen i magen. Kärlek är att få tillbringa dagen med dem man älskar. Kärlek är att se lyckan i Peters ögon när han kommer hem efter jobbet och möter oss i dörren. Jag är omgiven av kärlek hela dagen och det gör mig glad, lycklig och varm.

7 kommentarer:

Rantamor sa...

Men oj så gott med lussebullar...och extra gott när dom är bakta tillsammans med någon.
Till helgen ska jag baka pepperkakor med Lilla C, en tradition vi gjort, och pepperkakshus....längtar redan.

Och kärleken är ju det viktigaste av allt...fortsätt med det.
Kram.

Farmor sa...

Det var vackra ord!
Njut av livet!!
Kram till hela goa familjen

Jessica A sa...

Tror du har hittat rätt förklaring på kärlek.

Kul initiativ att du skriver nåt varje dag enl listan. Alltid roligt att läsa även om jag bara känner till dig genom Anna...

Elena sa...

Jätte fint skrivet..:)

Li sa...

vilken härlig bild! om du inte beskrivit kärlek med så fina ord så tycker jag den bilden beskriver det minst lika bra =O)

Anna sa...

Underbart fint!! kram kram

Anonym sa...

Så fint du skriver om kärlek...jag blir helt rörd...!!! Ja kärleken till sina barn och sin livskamrat är nog det största som finns.

Lider med dig när det gäller foglossningen, är väl inte mycket mer att göra en att genomlida. Tur man får något underbart för besväret. Kram kram Anna o Wille