tisdag, mars 02, 2010

Otur del 2

Nä det är väll som ni säger att det kommer i stimm och aldrig ensamt. På vårt hus har vi (vet inte vad det heter) typ en keps för att få full takhöjd på en del av övervåningen. Denna är precis över vår ytterdörr. Som alla andras tak har även vårt varit fullt med snö, snön från själva taket har rasat och ingen skada har skett. Men när nu snön behagade rasa från kepsen, var det inte snö längre utan 15 cm tjock is. Resultatet blev ett enormt hål i vårt altan tak, tackar gudarna för att ingen stod utanför vår dörr när detta flög ner.

Till våren blir det nytt tak på altanen.

Idag blir det en tur till sjukhuset, jag ska göra en MR-röntgen. Jag känner ju fortfarande av den ansiktsförlamning jag fick efter förlossningen, det syns inte längre men jag känner att det stramar och ömmar. Så nu tycker läkaren att det är lika bra att göra en, för att se om någon nerv är klämde eller om det kan vara något annat. "Lite" läskigt men på något sätt ändå bra, och i vänt rummet kommer jag ha det bästa stödet, mamma och goaste Clara.
Vad ska ni hitta på dena härliga vårdag ?

14 kommentarer:

Anna sa...

Kram och hoppas allt gick bra! Trakigt med taket mensom du sa tur ingen stod under.

Lizette sa...

men vad är det som händer hos er på andra sidan stan??hua tur att det inte var någon under..usch...
Ja du idag har inte varit så mycket, har varit ute i det fina vädret, var på blomsterlandet en sväng..Men det skulle jag inte vart, så mycket snygga planteringar där var =/ Men lite blommer kom med hem, måste ju fram med lite färg nu när solen har kommit till oss..
Hoppas att det gick bra på MR

Kramar

Anonym sa...

Ojojoj, tack o lov att ingen var där under!! Lycka till idag vännen! / Emelie & Stina

Anonym sa...

Tur ingen stod under....hoppas det gått bra på MR röntgen. Alltid bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite...Vi håller tummarna för dig.
Här hemma har vi en febrig liten kille. Igår kväll nästan 40gr på morgonen idag 37,5 vid lunch 40,1. Konstigt nog så märks det inte så mycket på honom. Vet inte om det kan va tänderna som ger så hög feber. Det har nämligen tittat fram en liten rackare till i underkäken...Kram Anna & Wille

svärmor sa...

Har hållit alla tummar för dig idag, hoppas allt gick bra!
Har ju själv gjort MR röntgen, första gången tyckte jag det var en hel del läskigt, man var så instängd och så detta oljudet!!
Nu har man ju här i Värnamo den senaste apparaten, inte lika obehaglig men ändå
Jag har hälsat på Claras pappa på jobbet idag! Trevlig miljö med många vackra saker ( även dyra)
Hoppas nu vi kan ses till helgen!
Kram på dig goa sonakvinna

svärmor sa...

Har hållit alla tummar för dig idag!! Hoppas allt gått bra?
Jag har ju själv gjort MR röntgen, första gången tyckte jag det var lite läskigt, instängt och högljutt!
Sen gick det bättre här i Värnamo, den apparaten var lite nyare.
Jag har hälsat på Claras pappa på jobbet idag, många vackra saker ( även dyra)
Nu hoppas jag att vi ses till helgen!
Kram på dig min lilla "sonakvinna"

svärmor igen sa...

Hoppsan det blev visst lite dubbelt, den första kom inte med (trodde jag)
Kram igen

Maria sa...

Vi har haft en flänga dag! Började med tid till dietisten ( för Sols allergi )fika hos en kompis, medarbetasamtal, letat mjölkfri välling, promenad o nu ev om jag pallar lite gympa.
Hoppas det gick bra på röntgen.

Anonym sa...

Usch vad tråkigt med altantaket!

Hoppas röntgen gick bra. Läskigt i det där röret eller vad man ska säga. Jag har gjort det en gång och jag som har cellskräck typ :-) Gash!

Hoppas vi kan ses för en liten kusinträff i helgen, lördag?

Kram!
/Mallan

D sa...

Näääää vilken otur! Tur som sjutton att ingen stod där under som du sa! Läskigt!

Hoppas att allt går bra på röntgen oxå....att allt är som det ska!

Puss på dig!

Sue sa...

Näääää vilken otur! Tur som sjutton att ingen stod där under som du sa! Läskigt!

Hoppas att allt går bra på röntgen oxå....att allt är som det ska!

Puss på dig!

Sue sa...

Hrmmmm...det var jag som kommenterade...

Carin sa...

nej men fy 27 vad otur, nu räcker det väl för ett tag?

Hoppas att din magnetröntgen gick bra!!

kram från västkusten

Elena sa...

Tänker på dig min fina vän.. Det där med taket var ju inge kul men som jag skrev igår, det är ju bara ting. Verkligen tur att ingen blev skadad.
Pussar från din "kända" VÄN:)