tisdag, mars 16, 2010

Första gången

För några veckor sedan märkte jag att jag höll på att få en stängel på min ena orkide, tängte att nä det är säkert en sån där luft rot. Nu är jag säker det är en stängel :) Har aldrig lyckats med detta, dess värre vet jag inte hur jag har lyckats så tips om hur man lyckas mottages gärna.
Idag är Peter hemma med oss, är så skönt att ha honom hemma mitt i veckan ibland. För mig blir det bassäng träning och där efter ska jag och Clara ta en promenad med mamma Emma och lilla Nisse. Clara är förövrigt mycket bättre idag, hennes temp låg på 37,9 efter vila och utan alvedon, så skönt. Tror nog att det var tredagarsfeber, för vi har inte sett en skymt av någon tand. Hoppas ni får det bra i det soliga väder vi har idag.

4 kommentarer:

mormor Annika sa...

Skönt att hon mår bättre Clara !
1 dl vatten var tionde dag till orkideväxter sägs det ....

Anonym sa...

Så skönt att hon är piggare igen....håll lite koll om hon får röda utslag, det är visst typiskt för just 3 dagars feber. Vi tror ju att det va det Wille hade för två veckor sedan men han hade inga direkta utslag. Lite rödflammig på armar och ben bara. Ha det så gott!! Kram Anna o Wille

Carin sa...

Visst blir man glad när man lyckas få fler stänglar?! Jag har lyckats med två orkideer nu, både genom att glömma bort dem ;-)

Ha det fint!!
kram

Jessica A sa...

Grattis till att ha lyckats med orkidéen!! Hos mig bara dör dom!! Mamma däremot kan få dem att blomma om hur många gånger som helst - och hon dödar alla andra växter!

Tror att det är antingen eller med orkidéer och hos oss har vi (=jag) givit upp för länge sen!!!