söndag, mars 14, 2010

Feber

Igår var vi hos min bror och hans familj på lite kalas, det bjöds på god mat och smarrig tårta. Clara hade varit kinkig och mammig under dagen och på kvällen var hon skållhet. Tog febern på henne och hon hade 39,6. Det blev en lite tidigare kväll än tänkt, på vägen hem i bilen lyssnade vi på melodifestivalen och jag kan väll bara säga att jag är inte helt nöjd med Sveriges val att skicka till Norge.
Clara vaknade 01:00 i natt då hade alvedonen släppt och febern låg på 39,7. Idag har hon varit mammig, febrig, lös i magen och hon har drägglat som bara den. Jag gissar på att det är nog tänderna som spökar.
Dagen har spenderats i myskläder och för Clara har det varit tröja och blöja för att hålla nere febern. En snabb promenad blev det till affären för att inhandla lite alvedon. Hade gärna varit ute mer, vi har haft ett ljuvligt väder här idag, men har man en febrig liten gumma får man hålla sig inne.
Hon verkar rätt oberörd dock :)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som det är tänderna som spökar för henne...
Men det är helt otroligt hur hög feber dom kan ha utan att dom verkar vara berörda av den...:)Annat är det för oss vuxna eller i alla fall för mig. Krya på Er...Kram Anna & Wille

Carin sa...

Oj oj stackars Clara, ingen höjdare det där med feber eller tänder för den delen. Eller tänder gillar vi ju, men inte när de värker!

Hoppas lillpluttan är bättre nu!

Nä, jag vet inte vad jag tycker om Facebook, men har ju knappt hunnit testa ännu så vi får se.

kram på er!

Anna sa...

Hade jag haft 39 i feber sa hade jag varit dod, for mig racker det om jag gar over 37 sa ar jag sangliggandes ;o)

Hoppas att tanderna kommer ut fort sa hon slipper feber och vark!
kram kram

farmor och farfar sa...

Hoppas lilla gumman mår bättre idag!!
Ha en bra vecka på er
Kram

mormor Annika sa...

Hoppas Clara är bättre idag så ni kan gå ut i solen !!!
Puss o Kram

Anna Söderberg sa...

Men lilla pluttan då!
Hur är det med henne idag?

Fleeceoverallen som Nicole har är mycket riktigt från Lindex och jag är jättenöjd med den!
Den är ju vindtät också :).

Stor kram och krya på sighälsningar till Clara

Anonym sa...

Usch, hoppas lilla Clara blir pigg fort! Hur mår Ester? Kram Emelie & Stina

Anonym sa...

Hoppas coola bruttan är bättre!

/Lika coola faster Mallan :-)