torsdag, mars 04, 2010

Dag på stan

Idag har vi haft en heldag med mamma Emma och lilla Nisse. Jag och Clara promenerade ner till stan, vi har faktiskt inte vågat gå ner till stan på länge eftersom vi måste ta oss ner för en jätteläskig backe. Så hela vintern i stort sett har vi tagit bilen ner till stan och sedan gått runt, men nu är isen äntligen borta. Var inne i de flesta affärerna och som vanligt inget till mig men till Clara. Två ursöta klänningar från name it och ett par röda leggings.

Efter en stund på stan blev det lite lunch på ett av stadens fik, en riktigt god sallad, mycket gott.
Barnen lekte i lekhörnan och vi pratade om både ditt och datt. Efter fika och lekstund tog vi ytterliggare en sväng på stan, finns så mycket fint nu till våren.

Det skiljer två månader på Nisse och Clara, man kan tro att det är Nisse som är äldst, men så är inte fallet. Nisse är en stor kille och Clara är en liten, liten tjej.

I eftermiddags ringde veterinären och sa att provet de tog på Ester visade att något är fel, nu ska bara felet hittas så vi har fått en tid för ultraljud i grann staden och hon har fått antibiotika. Jag hoppas att allt blir bra fort, hon är piggare idag och har inte lika hög feber längre. När vi hämtade ut Esters medicin tog vi en sväng förbi syster/mosters jobb, hon jobbar som badmästare och de håller på att renovera på badhuset där hon jobbar. Vi fick en titt på nya babybadlandet de har gjort och det är så fint där kommer jag och Clara vistas ofta.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Underbar dag ni verkar ha haft! Jag o Stina vill också gå på stan o luncha med dej o Clara! Hoppas HOPPAS Ester blir bra snart! Ha en underbar helg. kram /Emelie & Stina

Anna Söderberg sa...

Men Bettan vad mycket det händer hos er!
Massa tråk med elektroniken, tak som rasar in, stackars voffsen och så du som röntgats.
Håller tummar och tår för att allt löser sig till det bästa för er!!

Finfin shopping till lilla söta Clarisen! Men att inte du hittar nått...? Jag hittar massor hela tiden och handlar fast jag egentligen inte har råd... Aaah!
Senast idag köpte jag 1 par leggings, ett par "fritidsbrallor, en tunika och en tröja.

Du verkar vara en sån go tjej! Synd att du bor så långt bort!!

Kramis

Anna sa...

Lilla Esten! Blir frisk fort! Puss och kram pa er goingar

mormor Annika sa...

O så fina klänningar ! Blir som en prinsessa nu på alla kalas i vår !
Puss o Kram

Elena sa...

Jätte fina klänningar verkligen. Mysig dag ni har haft.:) Lilla söta rara goa Ester, du måste bli frisk snart.. Pussar

Carin sa...

Hej!
TAck för krya på dig hälsningen, tänk om jag läst den innan jag satte mig på tåget mot Borås och jobbet... hmm inte många timmars sömn i natt inte. Ja ja, det är ju fredag, ingen hel jobbdag i morgon. Ska bli skönt.

Verkar som om ni tjejer har mysigt på dagarna, bra att du lär Clara shoppa i tidig ålder!! :-)

Hoppas även den 4fota kryat på sig!

kram till er alla!

Anonym sa...

Vilken härlig dag...blir riktigt avundsjuk. Vill också träffa andra goa mammor med barn och gå på stan och fika och framför allt SHOPPA...hi hi. Kanske tur Wille varit sjuk för Göteborgshelgen gjorde ett stort hål på kontot. Hoppas Ester krya på sig snart och att vi kan få till en liten träff snart också :) Kram Anna & Wille