måndag, mars 22, 2010

Fullspäckad dag

Vi har haft fullt upp hela dagen. På förmiddagen gick vi en promenad med Emma och lille Nisse, denna gången var det Nisse som var lite kinkig i vagnen så nästa gång blir det väll Claras tur igen. Idag blev det Alandsrydsrundan som den kallas, tar nog lite mer än en timme att gå. Efter det blev det lek och fika här hemma. Gobitarna är så duktiga på att leka tillsammans, de babblar med varandra medan vi mammor babblar med varandra.
Två goa ungar
Idag ville Nisse hålla Clara i handen under blöjbytet, så sött :)

Efter Besöket av Emma och Nisse åkte vi hem till mamma/mormor för att hjälpa henne med att "göra" ladugården, det innebär för er som inte vet göra rent hos alla djuren och ge dem mat. Clara var lite skeptisk när vi gick in i ladugården och kossorna ville hälsa på henne, men efter en stund var det jätteroligt att prata med alla djuren. Vi tog också en titt på årets förstfödda lamm, för mig innebär det att våren är här.
De något läskiga kossorna
Clara och mormor
Årets första lamm
Ikväll kommer jag sova gott tror jag med gott samvete, en härlig långpromenad och ett tungt pass i ladugården. Tror nog hela kroppen har fått träning idag känns mest i ryggslut, ben och armar. Trevlig kväll på er alla!

7 kommentarer:

mormor Annika sa...

Tack för hjälpen Clara o mamman !
Tror jag sover gott i natt också , bra sömnmedel det där med kroppsarbete .

Anonym sa...

Härligt med kroppsarbete och nyfödda lamm!!!

/Malena

Carin sa...

Nästa gång är båda barnen lugna som filbunkar tror jag!

Shit vad Clara är modig som gick in i kossornas hus, jag hade ALDRIG satt min fot där. Men bä:et var gulligt :-)

kram kram

Anna sa...

Vilken mysig dag ni har haft!! kram kram

Anonym sa...

Så söta de är! själv har jag fått nackspärr, måste vara promenaden=) Ha en bra dag
Kram
Emma

Lizette sa...

så härlig dag ni har haft..med tanke på vädret idag så hann ni med ganska mycket igår ;) Clara kanske är nästa lilla bonde ;)
Kramar

Anonym sa...

Så mysig dag! Vi kan ju höras av på söndag o bestämma nämre? Kram/emelie & STina