söndag, mars 21, 2010

I bakgrunden...

Det är veckans fototriss. Det kan till exempel vara skärpan på bakgrunden, flytta motivet bakåt i bilden, eller kanske huvudmotivet verkligen är i förgrunden, men det intressanta i bilden finns i bakgrunden.
Det här tycker jag var en klurig triss, idag har jag letat bland både nya och gamla bilder, dessvärre ligger större delen av bilderna i vår gamla dator som för tillfället inte fungerar, så det blir vad det blir och alltså inga ny tagna bilder för dagen. För mig blev det vad som just befinner sig i bakgrunden, så här kommer mitt bidrag.
i bakgrunden, två små barn som leker
i bakgrunden, öresundsbron
i bakgrunden, en otroligt härlig blå himmel

19 kommentarer:

Pialotta sa...

Underbara bilder där du satt bakgrunden verkligen i fokus.. speciellt de två nedre bilderna.. Love:)

Eva-Lena sa...

Härliga bilder och en klockren triss, gillar dem alla :)

Ha en fin söndag/E-L

farmor sa...

Underbara bilder!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Ujuj, det ser lite farligt ut på den tredje bilden. Han sågar väl inte av den gren han sitter på..? :)

Anonym sa...

Vilka härliga bilder! /Emelie & Stina

mormor Annika sa...

Tänk när vi har den blå himlen att titta upp på igen , dröjer inte så länge nu , fina bilder !

Carin sa...

Finfina bilder!!
Filmen var i mitt tycke bra, jag är inte så mycket för den typen av filmer annars så jag är positivt överraskad. Henke däremot var nog besviken, men han hade högre krav.

Peter kollade en svensk film?? Skojar du?? Shit.... WOW!!

kram på er!

Misswhatsit sa...

Jättefina foton som passar perfekt till temat- Favoriten blir nummer ett med de små söta barnen i bakgrunden. Hunden är också fin.;)

Susanne Lindén sa...

Härliga bilder! Favoriten blir nog bild tre.

Ha det gott!

Elena sa...

Härliga bilder!!:)

anki sa...

vilka härliga bilder :) skarpa och mustiga färger, den första var super.. .. härlig hund..

tack för titten hos mej

ha en skön kväll

Lena sa...

Tack för titten hos mig... ;)
Vilken söt förstabild, både på hunden och barnen i bakgrunden...fin triss ;)

Rantamor sa...

Vilken fin triss. Gillar den första där vovven sitter och man skymtar barnen i bakgrunden.

Men hoppas inte att han sågar av grenen hansitter på ??

Ha d gott.

AnnCathrine sa...

Vilken klockren triss! Verkligen fina bilder! På första bilden var det verkligen sött i bakgrunden! Härligt!

Daniela sa...

Vilka härliga bilder. Hunden är oslagbart söt och ser väldigt nöjd över att kunna stjäla er uppmärksamhet från de söta barnen i bakgrunden. Bild nr 2 ger mig en sån härlig sommar känsla, man kan riktigt känna solens värme :)
/Daniela

Susanne sa...

Underbara bilder alla 3 på sitt sätt. Den mittersta ger längtan till sommaren och värmen=)
Mvh Susanne

Malo sa...

Härliga bilder och bra tolkning av temat, framförallt den första där det är en söt hund i förgrunden samtidigt som det faktiskt händer något i bakgrunden också.

// Malo

Jah Hollis sa...

Fina trissbilder. Och jag är lite lokalpatriotisk och tar Öresundsbron som favorit. :-)

Louise Alexandersson sa...

Läckert med bron i bakgrunden!

Kram Louise