söndag, mars 07, 2010

Gissa temat

Idag är det söndag och det har ju sen några veckor tillbaka inneburit fototriss. Denna gången är det "gissa temat", det innebär att jag själv ska välja temat och att ni läsare och åskådare ska gissa vad mitt tema är. Här kommer mina bilder, gissa på nu ;)




Svaret: Vårsolen värmer, Vårsolen värmer istapparna så de smälter. Vårsolen värmer Ester (hunden). Vårsolen värmer den frost skadade lilla krokusen.

Ni som gissade på hänger tycker jag hade granskat bilderna riktigt bra, var ju inte så lätt att se de hängande krokusarna ´.

21 kommentarer:

mormor Annika sa...

Hmmm...svårt ...men "Vårsol" ? Kan man gissa så eller ?

Rantamor sa...

Våren..skulle jag gissa.
Första tanken när jag såg takdroppet, och hunden var, just dropp, tänkte på att munvattnet rinner ju för vovvar me...

Men vårblomman...nja jag tar våren!

Carin sa...

Jag håller med mormor Annika, måste vara vårsol.... Åhh jag VILL gå ut i vårsolen!!

kram på er!

Eva-Lena Sjösteen sa...

Ja, vårsolen den sköna, ler åt hunden då jag känner igen det från mina egna soldyrkare :)

Ha det gott//E-L

Lena sa...

Gissar på Vårsolen.... ser mysigt ut när hunden ligger där i solen.... ;)

Lizette sa...

hmm, ja du det kan vara svårt man vet aldrig vad du tänker på ;)Men jag gissar på "vårsol"..Så härligt underbara bilder...

mimmi sa...

Det var svårt .. det enda jag kan komma på är sol :)
det var jätte fina bilder i din triss :)

anki sa...

sol och värme :) eller att ljuset är återfött.......

fina bilder,, söt vovve...

ha en skön kväll

Anonym sa...

Och jag tänkte vår rätt och slätt.

/Malena

Della sa...

Sol, tänkte jag.

Veronica sa...

Oj svårt!!! Men jag gissar på vår =) Fina bilder!!!

AnnCathrine sa...

Vår och vårsol tänker jag på...
Översta bilden med isen och solen som lyser igenom var helläcker och både hund och hundbild jättefina.

Misswhatsit sa...

Min gissning får bli vår. Var inne på Isis eller Iris ett slag. Tänkte att hunden kunde heta så, men det sprack på blomman som väl är en blåsippa?;)
Fina bilder är det i alla fall.
Ha en skön söndag!

Anonym sa...

Det var nog en hel del tankar kring vår i era bilder. Först tänkte jag hänger - istapparna hänger, hundens öron hänger och några av krokusarna hänger lite visset.

Pialotta sa...

Våren är snart här i hela vårt land.. takdropp och Snödroppar, Krokus och hopp med hopprep.. bollkast och kulrullning.. finfina våriga bilder... men hunden då?

Anna sa...

Var och varsol! Vad skont for er att varen ar pa vag... Avundas er nastan aven om jag har haft kanonsommar och det ar fortfarande varmt men jag vill att det ska fortsatta sa och inte ga mot vintern... kram

Anna Söderberg sa...

Vårtecken eller vår gissar jag på :)

Kramis

Gunilla sa...

Klurigt!
Gissar på hänger :)

Anonym sa...

Jaa, onsdag passar oss. Runt 10 tiden? Jag gissar även på vår....kram/emelie & stina

Jah Hollis sa...

Vårsolen. Javisst, det är ju ett trevligt tema.

Pennelina sa...

Hmmm, jag bommade lite med min solvärme, men vad gör det så länge solen värmer ;-) Flott triss!

Kram från Pennelina :-)