fredag, april 13, 2012

Tacokväll

Då är fredagen och helgen här igen. Veckan har gått fort och idag har jag varit en working mam. Knappt jag kan säga att jag arbetar då det bara är 10%. Idag har jag varit på jobbet hela 5 timmar. På måndag blir det jobb igen och då hela 3 timmar. Ja ni ser ju, så här har jag det varannan vecka. Men det är en lagom stund att komma iväg lite. Charlie är riktigt mammig nu och vi behöver komma ifrån varandra lite, så att det inte bara är mamma som gäller.

Efter jobbet blev vi hem bjudna till min syster på tacos och fredagsmys. Älskar verkligen att få komma iväg på middag hos någon annan. Är ju som sagt aningen trött på matlagning just nu. Som många andra här i vårt avlånga land så blev det tacos, det gillas av hela min familj. (Charlie låg under bordet och bara vräkte i sig. Hihi. Ni som sett solsidan vet vad jag menar :))
Efter maten blev det lite film och popcorn såklart. Nu blir det lets dance resten av kvällen. Hoppas ni alla har haft en minst lika mysig fredagskväll.
Höjdpunkten för Clara är såklart att få dricka ur prinsessglaset.
Mitt underbara goa lilla plåster :)
Popcorn och film, kan det bli bättre?

4 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Va mysigt ni har det :)

Fröken M sa...

Det är precis SÅ fredagsmys ska vara !!
Här orkade dock ingen laga mat ikväll så Viggo fick ett happy meal medan jag och mannen köpte kebabsallad rån pizzerian. Nu väntar dock sängen för min del !!
Kram & trevlig helg !!

Anna S sa...

Taco är en riktig poppis rätt här hemma också. Båda barnen älskar det!

Vad skönt att du kommer iväg och jobbar några timmar ibland. Skönt med ett avbrott från hemmalivet.

Ha en fortsatt bra dag!
Kram

Li sa...

åh vilken härlig fredag!
och självklart blir jag jättesugen på tacos!!!!
Vad lika era sötnosar är varandra =)
och jag förstår att Clara gillar glaset, det var jättesött!