söndag, april 29, 2012

Äta själv...

Nu går helgen mot sitt slut, varför går alltid helgen så fort??? Här har vi haft en lugn helg, P jobbar så då brukar vi inte planera in så mycket. Men snart är jobbhelger blott ett minne. Om en månad byter han jobb och då kommer vi alltid ha helgerna tillsammans, I LIKE!
Stora händelsen idag har varit Charlie vid lunchen. Han ville absolut inte att jag skulle mata honom. Vi har försökt låta honom äta själv och visst lite kommer väl in i munnen men det mesta hamnar på golvet, till Chelseas stora glädje. Idag blev det potatismos och hemma gjorda fiskpinnar till lunch, moset var helt perfekt att öva äta själv med. Det var precis lagom kaddigt och satt fast på skeden såpass länge att det gick att få in i munnen alldeles själv. Han var så mallig och nöjd :)

6 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Så duktig han är , kan själv såklart :)

Annas inspiration sa...

Va duktig han är! Och tidig med att äta själv (om jag nu jämför med vår Colin ;)

Hoppas ni har en skön söndag!
Kramar

Mormor Annika sa...

Då ses vi i eftermiddag :)
Kör försiktigt !!!

sandra lekander sa...

Så duktig han är! =) Man får välja maträtterna...

Fröken M sa...

Sötisen !! va duktig han är som äter själv :)
Åh, underbart att snart få spendera helgerna ihop !
Det måste vara det bästa med mina arbetstider nu - aldrig kvällar och helger.
Men annat var det när jag och C träffades - jag jobbade ju som bartender då och det säger väl allt ;)
Kram

Li sa...

jag känner mig lite småtantig men SÅ STOR HAN HAR BLIVIT! =)
Duktig också och klart han ska vara stolt! Underbar ögonblicksbild du fångat också! =)
Skönt att få helgerna tillsammans, utan de vet jag inte hur jag skulle orka! (alltså med min sambo då ;)