fredag, april 27, 2012

Fredagkväll=uppnått mål

Då var det äntligen fredag igen, själv har jag jobbat en stund så då känns det lite extra som helg (även om jag bara jobbat idag) Efter jobbet kom mamma och syster på lite fika, jag har under en tid nu försökt få syster till att börja springa. Hon har ju fått mig att spinna så det är ju inte mer än rätt att jag får henne att springa. Idag övertalade jag henne, hon bor några kilometer bort så jag sprang till henne och tillsammans tog vi 2,15 km, sen fortsatte jag hem. När jag hade tagit mig upp för alla tunga backar hade jag sprungit 6,5 km. Då började tanken om att genomföra det nya målet gro. Fötterna och benen kändes lätta så nu kör jag. Japp jag gjorde det första gången i mitt liv 1 MIL, trodde inte jag var där än men det var jag. Ett lugnt och jämt tempo hela vägen. Jag jagar absolut inga tider än, nu ligger de flesta målen i att bara genomföra dem. Blir kanske ändring på det ju mer jag springer. Finns några som ska ha ett tack efter denna rundan så tack syster för att jag kom ut just idag. Tack Mallan för den snygga toppen jag har att springa i. Tack Jonna, jag blev riktigt sporrad av att läsa om din mil. Tack familjen för att ni är en sån härlig hejarklack när jag kommer hem :) Idag känns allt så himla bra bara. I love my life! Vad har DU hittat på denna fredagen?


10 kommentarer:

Lilla Syster sa...

Du är så otroligt duktig min älskade syster!

Mormor Annika sa...

Bra gjort , men jag gissar det blir muskelvärk imorrn :)

farmor sa...

Heja Bettan! Härlig bild på dig, det lyser styrka om dig
Kram

Li sa...

hur amazing är inte du!
EN MIL!!!
Hur stort som helst, hurra och grattis för dig! =D

Lizette sa...

Ser ut som det är en lycklig kvinna som har uppnått sitt mål,härligt...

Annas inspiration sa...

Åhhh vad skoj!!!
Grattis,
wow vad duktig du är!
Vilket härligt foto på dig :)

Kul att ha sin syster så nära,
även dina och mannens föräldrar håller till runt värnamo va?! :)

Hoppas ni har en fin lördag,
vad hittar ni på?

Många kramar

Elin sa...

Härligt jobbat! En mil är ju riktigt bra, jag är nöjd om jag orkar springa till busshållplatsen haha.. Men så fort jag är frisk så är jag sugen på att sätta igång med nån träning, får se om det blir promenader eller gym! Eller båda vore nog bäst ;) kram

Jonna sa...

Grymt bra gjort Bettan! Vad kul att jag kunde inspirera dig!!! Visst var det härligt att uppnå detta mål!? Jag lever fortfarande på min mil =)
Heja oss!!!!

Kram Jonna

Anonym sa...

Herregud! Eller Mon dieu som fransoserna skulle sagt :)
Bra jobbat är ju bara förnamnet, kanoooon!!!

Kram från Mallan

jessica, mamma i Familjen vanlig sa...

Bra jobbat!! Jag har ju klarat 8,5 hittills men ska nog försöka testa milen när jag har avverkat min intervallträning som jag håller på med just nu. Kan du så kan väl jag :)
kram j.