lördag, april 14, 2012

Solsken

Vaknade idag lite på fel sida, lite allmänt grinig. Såg dock att solen sken in lite mellan rullgardinen och fönstret. Mjo det kanske kan bli en bra dag ändå. Frukosten stod fram dukad när jag kom ner, trotts det var inte humöret bättre. Hur tacksam är man på en skala, usch och fy på mig. (Tack Peter jag är jätteglad över att du fixade frukosten idag) Efter en dusch så kändes allt lite bättre. Tråkigt nog var Peter tvungen att jobba idag så det var bara att sysselsätta sig med något. Vi satte oss i bilen och åkte ut på landet till mormor och morfar. Besökte alla djuren, tog en promenad i skogen, gjorde i ordning inför plantering i växthuset. Ja man kan säga att vi hade en härlig utedag i solskenet. Känner faktiskt att solen tagit lite på mina kinder, de är sådär härligt varma. Är helt förvånad över att det har kommit ny snö i vissa delar av landet, önskar jag kunde skickat lite sol även till er. Ni får istället lite vår bilder från mig.
Vi hoppas att ni alla har haft en minst lika härlig dag som vi.
Finns så många första gånger man ska uppleva. Här får Clara för första gången hålla i ett lamm.
Även Charlie fick vara med om en förstgång. En stund med morfar i traktorn det var inte helt fel.
Alla står såklart och väntar på sin tur att få en klapp.

5 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Tack för idag goingar :)

Mormor Annika sa...

Fint det blev med de nya bilderna på barnen som vuxit på ett år :)

farmor sa...

Härliga bilder!

Fröken M sa...

Åh va mysigt !! Viggo skulle förmodligen bli helt till sig där bland djur och traktorer !!
Jag tycker oxå det känns "konstigt" att vissa delar av landet har snö - här är det ljuvligt, strålande vårväder så dagen får nog börja med en promenad idag oxå :)
Kram

Annas inspiration sa...

Åh vilka härliga bilder :)

Hoppas ni är pigga i dag,
solen gör absolut sitt för humöret.
Usch tur att vi slapp snön för denna gången men man vet ju heller aldrig med detta aprilväder...


Ha en skön söndag
KRAAAAAAM