måndag, maj 09, 2011

Solig Måndag

Visst är den härlig och efterlängtad, solen har varit framme hela dagen. Idag har vi varit på ÖF, nu vågar vi oss ut lite mer när liten har blivit lite större och värmen har tagit bort de flesta bacillerna som härjat här i början av året. Elena och Isa hade vi som sällskap med oss, så Clara visade runt Isa med nöje. Isa och Charlie satt i "bebispoolen" och myste medan Clara hämtade diverse leksaker, man ska ha det bra när man är liten
Igår var jag och barnen på kalas, Lilla kusin Ella fyllde två så vi var där och firad. Vi hade ett strålande väder även i går och kalaset hölls ute och det bjöds på grillat och tårta, super gott. Clara och jag hade pratat under veckan om att nu var det ju bara Ella som skulle få paket och och inte Clara. Clara är nämligen som sin mamma lite smått paket galen :) Jag trodde faktiskt att hon skulle bli lite avis och inte förstå trotts våra samtal, men tänk så fel man kan ha. Hon berättade för oss när Ella började öppna att det var bara Ella som skulle få öppna, och att hon skulle få göra det samma när hon fyller år :)

7 kommentarer:

mormor Annika sa...

Tänk va roligt de ska ha tillsammans Isa o Charlie :)
Och så roligt Ella o Clara har tillsammans även när det inte är kalas , de är så goa !

Elena sa...

Grattis Ella från oss!! Vilka härliga bilder, ser verkligen ut som att ni hade ett toppen kalas!!!!:) Puss

Therese sa...

så söta bilder! Härligt det ser ut! blev inte nåt sitta i solen idag kanske hinner jag ut en sväng imorgon. Nu börjar jag undra hur jag blev av med kilona förra gången... jag gick upp ca 18kg har gått ner 12 har 6 kvar...hoppas de bara försvinner :)

Anna sa...

Grattis Ella!!!! kram kram

Anonym sa...

alltid bra att förbereda och vara lite pedagogisk, det funkade ju bra :)

Li sa...

Åh vilken duktig tjej!
Sånt måste verkligen vara svårt att förstå, när det är något man begär så mycket! =)
Jag blir själv avis på tårtan och det grillade =)
vilket underbart kalas och väder ni verkar ha haft, här har vi också sol och jätteskönt! =)

Lizette sa...

han växer denna lille killen ;) ser ut som om ni hade det väldigt mysigt...
Självklart ska vi få till en date nu snart..Hur ser det ut framåt för dig?
kramar