fredag, maj 20, 2011

Blöjor

Det går åt en massor av just blöjor nu, vi har ju två blöjbarn och det är ju inte precis billigt. Idag har jag varit och köpt fyra paket och det lär nog inte bli de sista paketen innan nästa barnbidrag. Charlie gör åt den större delen. Clara däremot börjar så smått minska på förbrukningen. Vågar knappt säga nått men både igår och idag har hon velat sitta på pottan. För x antal månader sen hade vi ett bakslag vad det gäller potträning, hon har inte ens velat sitta på den med byxor på. Men så verkar det som att hon vill göra ett nytt försök. Det gör mig så glad att hon säger till själv. Det har hon visserligen gjort innan med, men då har hon bett om en blöja. Nu säger hon istället - Kissa pottan :)
Charlie visar mamma idag att han visst kan ligga själv, just nu har han sovit sen halv elva. Inga tecken på att han skulle vilja vakna än. Men när godingen bestämmer sig för att vakna är han nog hungrig. Hoppas ni får en fin och solig helg :)
Jag kan visst mamma!

4 kommentarer:

Farmor och farfar sa...

Hälsningar från Skåneland!
Barnen är ena riktiga sötnosar!!
Ha det gott!

Li sa...

jag köpte blöjor till systerysters fina lille när han var liten då vi oftare, av någon anledning, fick rabatt på blöjor-så då köpte vi blöjor till honom just för att de är så dyra! kan bara tänka mig hur det är med två!
Kul och hoppas potttränandet håller i sig =)
Ha en riktigt trevlig kväll! =)

mormor Annika sa...

Han bara växer o växer :)

Elena sa...

Ja de är inte gratis precis de där blöjorna!!!