onsdag, maj 18, 2011

Mitt i veckan!

Vissa dagar känner jag att jag skulle kunna göra flera inlägg på en dag, speciellt när man får så mycket respons från er läsare. Det är så otroligt roligt att kolla bloggen och se alla era fina kommentarer. Dock är det inte alltid till fällen ges, nu när man är tvåbarns mamma räcker inte tiden alltid till allt man vill. Idag på förmiddagen skulle jag och Charlie på föräldrargrupp, något vi verkligen hade sett fram emot. Under tiden skulle Clara vara med mormor. Hon går ju inte på dagis/förskola, så ibland behöver man lite barnpassning. Tror nog att det är en win-win situation för båda.
När vi kommer dit visar det sig att vi var en timme försenade så där var varken barn eller föräldrar. Jag som trodde att vi var ute i god tid. Det var bara att vända och åka hem, eller näää. Det var bara att backa ut rätt på en annan bil. En stor suck och kliva ur bilen för att se hur stor skadan är. Aj aj aj är står en kvaddad bil och inte en skråma på vår. Ett antal suckar till får jag ur mig. En pigg och glad tjej kommer mot bilarna och jag frågar är detta din bil. Japp det var det. hon ser fortfarande lika glad ut och jag ber om ursäkt för att ha kvaddat hennes bil och frågar hur vi ska göra. Hon ler mot mig och säger -Det gör inget. Jag tappade hakan, hon fortsätter att le och berättar att detta hade inte hänt nu. En suck av lättnad, jag ber ändå om ursäkt flera gånger innan jag hoppar in i bilen.
Åker därefter hem till mamma i hopp om att dagen ska bli bättre, och det är klart att den blir det. Möts av en nyvaken Clara som är på världens bästa humör och en mamma som har fixat i ordning lunch. Efter maten blev det en liten promenad till skogen och med hem kom en stor fin bukett med liljekonvaljer som doftar ljuvligt. Nu fortsätter kvällen bra här hemma, båda barnen ligger och sover uppe och jag och maken ska sätta oss och mysa i soffan. Hoppas er dag har varit bra från början till slut.

12 kommentarer:

Rantamor sa...

Men va tidigt du får liljekonvaljer där nere där du bor..hos oss brukar det vara vid midsommartid...
Och vilken tur att det inte var du som kvaddade bilen....

Söt som socker är era barn och så lika varann som syskon kan bli...

Ha en fortsatt bra kväll hälsar en Rantamor från sin fängelsehåla....*ler*...

Elena sa...

Mysigt med liljekonvaljer, vill oxå ut och plocka det nu..:) Ja, det var verkligen tur att du var oskyldig till att ha kvaddat bilen:) Fina kort som alltid på er mina söta...Pussis

Anna sa...

Vilken dag :)

kram kram

farmor sa...

Det var ju en riktig solskenshistoria!!
Man måsta hinna tänka en del när man står där och betraktar det skadan man har åstadkommit.
Sen visar det sig att man inte ens gjort det!!
Vilken lättnad.....
Goa ungar som vanligt!
Kram

mormor Annika sa...

Duktig att plocka blommor Clara :)
De doftar så gott liljekonvaljerna som står här i en vas .
Och vilken tur vi hade att få se där älgarna sovit på natten !

Jannie sa...

Vilka finfina bilder!
O Liljekonvalj är ju så vackert!

Tack för tum-hållningen!Det hjälpte.Victor klarade sig från elände denna gången med.Tjo-ho!
Stor kram på er

Anonym sa...

Ohhh nu får vi ta det från början (jag raderade allt jag skrivit).
Jo, Claras lilla får är super sött, det blir nog en likadan här tids nog!
En klapp på axeln till dig Bettan som nästan nått ditt delmål! Vad duktig du är, så roligt för dig!
Det här med missa tider måste vara nåt mamma-syndrom. Jag var alltid duktig på att hålla reda på tider förr, problemet är att jag tror att jag är det än men det blir bara så fel hela tiden =) Förstår inte!!!

Ha en trevlig helg! Kram Jonna

Anonym sa...

......Bloggen blev jätte fin med dom nya bilderna! Alla bilder ni lägger upp är jätte fina!!!!.......
Jonna

Anna S sa...

Vad DUKTIG du är som spinnar och har dig!! Kämpa på!!
Jag försöker också här hemma. Kör powerwalks några kvällar i veckan.

Men du, vilken himla tur med bilen där. Att det inte var du som åsamkade den andra tjejens bucklor.
Shit, man hinner ju bli bra stressad, arg och ledsen när nått sånt händer.

Ha det så bra med dina fina barn idag!

KRAMAR

Li sa...

åh så härligt!
Tyckte att repsonsen var lite märklig men det fick ju sin förklaring, att det var en gammal skada *hihi*
Mysigt med liljekonvaljer och säkerligen med "mormor-tid" =)
ha en fin torsdag!

Anna sa...

Hej! Jag skulle behöva din hjälp.
Kan du vara snälla och säga vad du tycker om dom hära klänningarna http://annafeliciaa.blogg.se/2011/may/sag-vad-ni-tkr-y.html#comment
Tack på förhand!!

Mia systeryster sa...

Vilken osis du hade, men himla tur att det var en ärlig tjej som talade sanning!!Det kunde varit värre.
Jag ska också ut och plocka liljekonvaljer i morgon tror jag=D
Kram