onsdag, maj 11, 2011

Vår lilla groda

Vår lilla groda är visst ingen groda, han är en padda :) Idag har jag och Charlie varit på BVC och jag blev så förvånad när jag la honom på vågen. För två veckor sen vägde han 4390g, nu väger han 5200g. Lika förvånad blev jag när han skulle mätas, för två veckors sen var han 55cm och nu är han 58cm. vad var det som hände, jag har tyckt att storlek 56 är lite litet men inte tänkt så mycket mer på det, han har ju typ precis börjat använda det. Inte konstigt att de sitter lite tight på honom. Tänk vad vår lilla kille växer fort, nästan för fort nu börjar även känns.
Dagen har varit toppen idag, vi har haft det riktigt varmt åskan har legat i luften. jag har sått i pallkragarna, sallad, salladslök och olika kryddor. Det är så gott att ha egen sallad hela sommaren. Barnens farmor och farfar har varit här i eftermiddag och grillat med oss. Har satt upp min ljuslyckta/vas, som jag köpte för ett tag sen. Nu under sommaren får den agera vas och till hösten ljuslyckta. Har dock inte bestämt mig om den ska få hänga där den hänger eller om den ska sitta nån annan stans. Det var lite av vår dag hoppas att ni har haft en bra dag ni med.
Inte riktigt som jag tänkt mig...

Här satt jag och höll på att skriva ett inlägg, men det blev inte så mycket med det. Vi har haft en otroligt varm dag, riktig åskvärme. Nu precis satte det igång. Jag drog ur sladden ur datorn och fortsatte. Efter typ två sekunder small det till, så jag riktigt hoppade till. Nu har vi ingen ström och vi hör hur utryckningsfordon kör. Fy så läskigt det är med åska. Precis innan den stora smällen ven det till, är väl kanske det som kallas kul kulblixt. Får blogga från datorn imorgon istället, det vill säga om vi har strö :) God natt på er alla godingar!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Usch ja denna åska....jag hatar den, i alla fall om den kommer för nära. Kom precis hem från hundkurs i Skillingaryd när det brakade loss ordentligt....man är ganska liten när det brakar lös. Tur det gick över ganska fort.

Kram kram
Anna & Wille

Farmor sa...

Tack för igår! Alltid lika trevligt!
Vilket åskväder det blev, jag var fullständigt livrädd......
ja rädd i alla fall, det är inte min grej när det smäller och "fräser" hela tiden, när sen dessutom strömmen går så blir det ännu kusligare.
Va goa dom är båda barnen!!
Ha en fin dag

Anna S sa...

Lillfisen då som vuxit så mycket på så kort tid!!

Hoppas ni har strömmen tillbaka nu!
kram

Anonym sa...

Åh vad söt han är och som vanligt, vad han har ändrat sig!!!

Kram från Mallan

Li sa...

Växer så det knakar uttrycket har alltså fått en bildlig representant =D
usch, jag är rädd för åskan =(
Här är det underligt varm och mörkt på himlen samtidigt och det känns lite som åska i huvudet =(
hoppas ni inte är strömlösa länge =)

mormor Annika sa...

Söt padda måste jag säga :)

therese sa...

Så fin han är.

Elena sa...

Stora killen!!!