torsdag, maj 19, 2011

Kvällsblogg

Tänkte jag skulle göra ett inlägg innan vi släcker lampan för kvällen. Även idag vill jag tack er alla för era fina kommentarer. Ni är så stor del av varför jag bloggar, att gå in och läsa era fina orda och allt pepp ni ger mig är fantastiskt.

Idag har större delen av dagen gått till att städa, jag har verkligen storstädat. Finns det nått bättre än ett storstädat hem. Ja det är klart det gör det, men det är väldig skönt när det är gjort. Dock tar det lite tid när man har två godingar som ska underhållas också. Charlie har inte riktigt tålamod med att ligga själv, han vill helst bli buren och då blir det lite svårt att damma. Man får göra så gott det går med en hand. Den som säger att det inte är någon skillnad på att ha ett eller två barn ljuger. Jag tycker det är en enorm skillnad, på många sätt. Tiden räckte knappt till när man bara hade ett barn och nu känns det som att man inte hinner med nått. Att städa sitt hus tog definitivt inte en hel dag innan. Men vad spelar det förroll egentligen. Jag har heller mina två älskade barn än damm fritt i var ända liten vrå. De är ju det bästa som har hänt, de kommer alltid att komma i första rum. Mamma och pappa älskar er mest i hela världen, ni är utan tvekan BÄST.

5 kommentarer:

mormor Annika sa...

såna goingar !
Och vilken blick han ger storasyster, tänk vad han kommer att lära av henne :)

Anna sa...

och dom ar verkligen dom sotaste som finns :)

Anonym sa...

Som sagt man förstår inte hur man får det att funka att ha två barn, när man har det fullt upp med en????
Trevlig helg

Maria och Sol

Li sa...

städat i hemmet är verkligen en underbar känsla!
jag har tyvärr inga goa barn att skylla på över att min städning tar tid, bara en HEL MASSA krafs =)
hoppas ni får en riktigt skön helg och du, bilden du bjuder på är verkligen underbar! Syskonkärlek =O)

Anonym sa...

Vilken härlig blick han har Charlie....!!

Här hemma har hela helgen gått åt till att va dunderförkyld och försöka så gräsmatta...inte den bästa kombinationen men vad gör man inte....

Ha det bäst..!!

Kram Anna o Wille