tisdag, maj 24, 2011

En fullspäckad dag

Idag har jag haft fullt upp hela dagen, som tur är så har Peter varit ledig och varit en massa med barnen. På förmiddagen var jag och Clara iväg en sväng för att titta på morfar som var i stan och grävde med grävmaskinen. I vanliga fall är han i skogen och jobbar med maskinen, så det är inte så ofta tillfälle ges att få åka med. Clara pratade hela morgonen om att hon skulle då åka grävmaskin, hela vägen i bilen pratade hon om det och när vi väl var på plats ville hon också. Ni som är här och läser ofta vet ju hur det har varit mellan Clara och traktorer. Så jag var rätt säker på att detta inte skulle bli av. Men hon fortsatte att berätta om att hon skulle åka. Jag lyfte upp henne till morfar och vad händer. Japp, hon börjar gallskrika, hon ville inte åka. Morfar fick allt vackert hoppa ur maskinen om han skulle prata med henne. Vi stannade en stund, spännande var det att titta hur morfar lastade jord på lastbilarna.
Sen bar det av hem, Peter och Charlie hade ordnat med lunch. Kort efter det kom en av mina kunder, en liten cockerspaniel som skulle bli trimmad. Hussen och matten hade med sig otroligt fina rosor som pryder matsals bordet nu. dagen var ju inte slut där, jag har varit och spinnat ett hårt pass. Så imorgon lär det bli träningsvärk.

5 kommentarer:

mormor Annika sa...

Hon måste bara få lite tid på sig , sen åker hon med i grävmaskinen precis som med traktorn :)

Anna sa...

HEHE, sotisungen :)

Anonym sa...

Och det där lilla fingret är med hela tiden!!! Goding!

Ses snart!
Kram!
/Mallan

Li sa...

åh så tråkigt att hon är så rädd =(
hoppas hon kommer över det, för det lät ju verkligen som hon sett fram emot att få åka!
Vad du är GRYM, spinning igen -det var inte illa!!! Heja, heja!=)

Elena sa...

Hon vågar iallafall stå nära det stora monstret det är ju en början iallafall..PussPuss