torsdag, maj 05, 2011

Projektet

Nu är då projektet klart, något jag oroat mig för lite. Det jag har målat är nämligen en växasäng från 50-talet. Vi har dragit lite på att flytta Clara från spjälsäng till växasäng, för att jag har hela tiden trott att det kommer innebära en massa sömnlösa nätter med en liten höna som springer upp och inte vill ligga kvar i sin säng. Hon har ju alltid varit så duktig med att läggas och sova, tänk om vi nu skulle behöva vaka över två små barn på nätterna. Men så härom dagen frågade jag svärfar om de hade någon växasäng där han jobbade och det hade de, en mycket söt sådan. Nu har den fått ny vit färg på sig och det var inte bara jag som blev störtförtjust i den lilla sängen, det blev även prinsessan som ska sova i den. Nu sover hon i den första gången och hon somnade direkt, det är knappt jag vågar tro på att det ska gå så här smidigt.

10 kommentarer:

Tina sa...

Det kommer säkert att gå bra!! Med en sån fin säng så!!Våra killar har alltid faktiskt sovit bättre när de fått stor säng! Sen behöver vi ju inte prata om Anton som fortfarande kommer tassade fram på morgonkvisten, men det stör faktiskt inte!

Kram på er

mormor Annika sa...

Det blev jättefint ! Hon kommer säkert att sova som vanligt hela nätterna i sin nya säng , och det gör ju inget om hon kommer tassandes på morgonen ....eller hur :)

Lina sa...

Åhh! Det blev ju jättefint :)
Kram

Li sa...

åh, jag blir så glad av att komma in på din/er blogg och se så sött och läsa så sött =)

Elena sa...

Oj vad fin den är!!!! Vill oxå ha, kanske det finns en till??;) Duktig hon är den där söta prinsessan. Stora Stora tjejen..Puss

Anna sa...

Vilket jattesott rum lilla Clarisen har och sangen ar jattefin!!! puss

Farmor sa...

Åhh så fin den blev!!

Jannie sa...

Å så fint!Klart hon sover som en prinsessa där i!
Tack snälla!Ja jisses,det händer på tok för mycket på en o samma gång just nu!Vill ju ha lite i taget så jag kan gotta mig ännu mera!ha ha ha
Jädrar vad man mallar omkring nu!

Hoppas ni får en fantastisk helg fina du!Massa kramar

Jossan sa...

Åh, superfint barnrum! Där sover hon nog som en prinsessa!!:)
Trevlig helg!

Anonym sa...

Jättefint! Så himla söt säng och hennes rum är verkligen mysigt. Jag tar gärna en kopp kaffe där inne snart igen ;)

Kram!
/Mallan