onsdag, februari 23, 2011

Vecka 36

Jösses tänk att vi redan är i vecka 36, nu känner jag att det har gått fort igen. Det kan nog bero på att vi har lite att fixa med här hemma. Idag har vi varit på tillväxtultraljud och igår var jag och träffade en chefsbarnmorska på förlossningen. Allt ser bra ut, bebisen växer som den ska dock lite mindre än väntat men ändå helt normalt, fostervattnet är också som det ska än så länge. Det känns så skönt att de håller koll på det denna gången så att det inte kan bli som förra gången då jag hade för lite vatten. Igår godkände dom min förlossningsplan så om två veckor börjar de lite smått reta igång det och lyckas det inte så blir jag igångsatt när jag är i vecka 40. Kan säga en sten som lättats från mina axlar och nu kan jag fokusera på allt runt omkring istället för att oroa mig om hur bebisen har det i magen.

Vecka 36
I vecka 36 är medelkroppslängden 48 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2800 gr. Huvudets omkrets är 33.5 cm.
Moderkakan börjar åldras.
Alla inre organ är färdigbildade. Barnet gör sig färdigt att födas när som helst
Underhudsfettet tilltar snabbt i mängd, kinderna är runda och det skrynkliga utseendet är försvunnet. Info från growingpeople.se

Tänkte att ni nu här på slutet skulle få en sista chans att ångra er genom att lägga upp en jämförelse. Ni är ju väldigt många som gissar på pojke och ni som har gissat datum efter den 23 så som jag kanske vill ändra ert datum. Ja ni gör som ni vill, själv tror jag nog att det kommer en bebis den 9:e mars kl 23:15 och bebisen är en flicka. Skulle jag nu ha rätt på detta så får jag nog fundera på att söka jobb som sierska :P Gissa gärna det tycker jag alltid är roligt!

Bebisen i magen vecka 36
Clara i magen vecka 36

8 kommentarer:

mormor Annika sa...

Ja som jag sagt så är ju magen precis lika som Claras ...det som skiljer bilderna är att det har kommit lite sol på dina armar på Claras bild ....klart det är en flicka till :)

Farmor sa...

Ja, nu måste man ju få ändra sin gissning ang.datum
Då tror jag att den lille kommer den 15 mars
Ha det bra

Anonym sa...

Åh så skönt det måste va och ha fått allt klart med förlossningsplanen...! Jag håller fast vid en tjej och att hon behagar titta ut den 21:e.
Va lika magarna är....går ju knappt se någon skillnad....häfftigt :)

Ha det så bra!
Kram
Anna o Wille

Jannie sa...

Fina fina magen!
Jag hade nog fasiken gissat på en flicka!Inbillar mig att pojkmagarna brukar vara lite "spetsigare".
För mig som är helt ny här,vad va detta med fostervattnet förra gången?

ha ha ha Du är en av dom!Jag LOVAR att man blir så mallig när man väl gett sig på det!O jag är MES när det gäller sådant där egentligen...ha ha ha Så u go girl!
Tusen tack snälla för de goa orden om Victor!Glad jag blev!
Massa kramar

Mia systeryster sa...

Nu när man ser magen så där så ser det definitivt ut som en flickmage=D
Jag tror den kommer 12 mars=D
Kram

Elena sa...

Jag håller fast vid mitt.. Alfons/Håkan tittar ut den 23:e!!!!<3

Anonym sa...

Åh så spännande, snart är det dags! Ha en fin fredag!

Anonym sa...

Oj oj nu är det inte lång tid kvar! Såå spännande! Tror att det är en liten lillasyster som gömmer sig där inne! Hälsa familjen!
Kram Cornelia