tisdag, februari 08, 2011

♥ 9e bilden: Dagens och vecka 34

Fortfarande inte 100% pigg men inte heller 100% sjuk och så är det för både mig och Clara. Idag har Peter varit ledig med oss, han har påbörjat arbetet med lille/lilla bebisens rum, tror nog att det kommer bli riktigt bra, nu har han rivit en vägg och snart ska en ny byggas upp. Bilder på "bygget" kommer nån annan gång. Jag har träffat min aurora barnmorska idag, så nu är förlossningsplanen nästan klar och det känns jättebra, det är så skönt att få det stödet jag får av henne, och känslan av att det här kommer gå bra blir större. Hur jag mår så här i vecka 34 är som det har varit innan, men nu kan man ju nästan se mållinjen och kan fokusera på att vi snart är där och inte behöver ha ont mer, eller ja det är nog lite mer än 6 veckor kvar innan smärtan är borta ;)

Vecka 34
I vecka 34 är medelkroppslängden 46 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2350 gr. Huvudets omkrets är 32 cm.
Barnets hud blir mer rosafärgad. Om det är en pojke så har testiklarna vandrat ner i pungen. Tarmen är full av en grönsvart massa, en slags bajs som består av hudavlagringar, som barnet får i sig när det svalt fostervatten, galla och tarmsaft. Info från growinngpeople.se

Dagens: Den halv hängiga Bettan är idag klädd i röd mammatop från H&M och svarta mammabyxor från H&M

Något som får mig att känna mig lite piggare är att våren snart är här, även om det kom en massa snö igår natt. Det var otroligt skönt när solen tittade fram idag och nästan all snö försvann igen, hoppas på lika härligt väder imorgon med. Inne i vårt vardagsrum har vi också vår, jag som i vanliga fall alltid väljer jordnära färger till vårt hem har nu låtit lite rosa komma in. Det känns riktigt bra att ha lite färg så den kommer att få stanna :) Så här var det utan färg, vad tycker du bättre eller sämre? Nu ser det ut så här.

4 kommentarer:

Emma sa...

God kväll du vackra kvinna!

Magen din växer också så de knakar minsann ; - ) Hihi!

Så skönt för dig att få stöd & tips från din auroabm! Måste kännas mycket gott att allting nästan är färdigt nu.
Ska prata lite med min BM nästa vecka tänkte jag. Har lite olika frågor & tankar som kommit upp i huvudet under veckan.

Duktig mannen din är som fixar med väggen & donar. Kommer nog att bli väldans bra när det blir färdigt. Längtar efter att få se bilder : - )

Ert vardagsrum var verkligen smakfullt inrett! Gillar speciellt er golvlampa & dom vita krukorna i fönstret. Alltid så roligt då någon visar sitt hem på bloggis. Då får man alltid massor med inspiration : - )

Sussa sött vännen & ta hand om dig!

Puss & Kramis

Anna sa...

Jag tycker det var kanon fint!!!! Och du ar kanon fin du med!

puss puss

Elena sa...

Blev superfint med färg, ser mycket mysigare ut nu.. Ja magen din växer så det knakar, men nu är det nära..:) Bli friska nu så vi kan ses snart:) PussPuss

Anonym sa...

Åh så fint det va med lite vår inspirerade kuddar....
Ja nu känner man verkligen att man längtar till våren och sommaren. Har varit en lång lång men härlig vinter.

Gud så skönt att ditt lidande snart är över....som tur är så får man ju något underbart för det men kan tänka mig att det är tungt ibland.

Här kommer i alla fall en styrkekram från mig!!

Kram Anna o Wille