fredag, februari 04, 2011

♥ 7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.

Här har ni bonjäntan, med andra ord mig. Bilden har jag aldrig lagt upp innan, den får mig att längta, längta hem till mamma och pappa, längta efter våren, längta efter att känna doften av en ko (låter säkert jättekonstigt för många), längta efter bebisen, längta efter att kunna ta en promenad i skogen. Visst är det otroligt hur mycket känsla, minnen och längtan som kan ligga i ett foto. Jag är ju inte för fager på bilden, men det bjuder jag på, man kan inte alltid vara fixad och piffad (som om jag är det ofta :P) så hoppas ni väljer att titta på kossorna istället.

Bilden är tagen hemma hos min mamma och pappa, jag och kossorna på en härlig vår promenad i skogen.

7 kommentarer:

mormor Annika sa...

Ohh va härligt det ser ut med vår o kossorna på bete :)

Li sa...

oj, jag såg inte att det var du först! =O)
Ja, bilder kan verkligen förmedla känslor- för att inte tala om musik!
minnen är fint =O)
trevlig helg på dig/er!

Lizette sa...

visst är det helt undebart med skogen och tystnade som finns när man vandrar runt i sina tankar...
Du är alltid lika fin pärla...

kramar

Anonym sa...

Oj så härligt det ser ut att strosa runt bland kossorna....så idylliskt.

Måste va drömmen och ha föräldrar som bor på en gård med massa djur. Blir allt lite avundsjuk... :)

Ha det så bra Kram Anna o Wille

Farmor sa...

Ja , va underbart med en promenad i skogen.......
kan man vara utan korna så blir det bra för min del!
Koskråck! Ja! Det är bara att erkänna.....
Kram

Elin sa...

Jättemysig bild, förstår att det väcker massa känslor! Det är inte klokt så mycket minnen man får tillbaka nu när man sitter och kollar igenom en massa gamla kort till fotoutmaningen :) trevlig lördag! kram

Elena sa...

Mysigt kort!!!!:)