onsdag, februari 02, 2011

Då var denna dagen snart slut...

Man kan undra hur många gånger jag skriver "fort" i bloggen, men det är som vanligt hur denna veckan har gott, tänk att det redan är onsdag. Idag började jag med ett besök hos min barnmorska, allt såg jättebra ut och det lät bra med. Som vanligt när jag kommer hem där ifrån så kollar jag hur det låg till när Clara låg i magen och även idag stämde mycket in, vikten är den samma, hjärtslagen var samma men magen mätte 1 cm mindre denna gången.
Nu har jag äntligen fått besked om att jag får havandeskapspenning med. Så från och med måndag är den igång. Känns så skönt att det blev så, har oroat mig lite inför deras beslut.

Efter besöket där var det Claras tur, hon skulle till tandläkaren för att ta en extra titt på tänderna efter att hon slog i dem och allt såg ut som det ska där med. Vi pratade både igår och idag om att vi skulle dit och att tandläkaren skulle titta på hennes tänder. Hon har sprungit omkring här och gapat och sagt "titta, tänder". Men när vi kom in hos tandläkaren var det någon som gömde sig bakom pappas ben, hon vill absolut inte visa sina tänder och blev lite ledsen när hon var tvungen, det gick väldigt fort över och leendet var på plats så fort hon fick titta i leksaks lådan.
Vid lunch tog jag och Clara en skön nap medan peter tog hand om en elektriker som skulle fixa lite åt oss. När vi vaknade lät vi pappsen ta en nap och vi åkte ner på stan för att hämta tyget till kuddarna som ska sys. Efter det åkte vi till familjen B/S för en lekstund. ja vi har hållt igång hela dagen kan man säga. Härligt med såna dagar tycker jag. Det blev visst en lång blogg ikväll och lite till blir det ändå :)

Lite svar

Mia:
Läkarna vet inte vad min ansiktsförlamning beror på. Först trodde de att jag hade fått borelia, men så var det inte. Det kan ha haft med förlossningen att göra, det är ju en stor press både fysiskt och psykiskt man går igenom. Dom tror att jag kan ha fått en inflammation på en nerv i nacken, men de vet inte. Jag har gjort m.r röntgen för att utesluta eventuella blödningar eller andra otäckheter och lyckligtvis visade inte heller det något. Så min förlamning är både för mig och läkarna ett mysterium.

Jessica:
Vi har fått ett bf datum som de går efter och det är den 22:e, men på grund av förlite fostervatten förra gången så håller de extra koll, de kollar så att vattnet är som det ska och så att hon/han växer som hon/han ska. När vi gör dessa extra kontrolller får vi se beräknad bf utefter hur bebisen har växt. Lite kul tycker jag

Till er alla:
Jag är så tacksam och glad över alla era kommentarer, det gör mig så glad att ni visar att ni är här inne och läser. Kramar och pussar till er alla :)
Så här glad är det jag blir när ni tittar in hos oss bara så att ni vet :)

6 kommentarer:

Anna sa...

tjusiga tjejen!!!! Du ar sa fin och jag ar sa glad att du uppdatera sa jag vet vad som hander dar hemma :)
puss puss

Li sa...

Vilken underbar bild på dig!
Vad bra att allt såg bra ut, både för bebisen i magen, för dig och självklart för er fina dotters tänder!
Sj gör tandläkaren mig väldigt ledsen också, men när jag ska betala ;O)
Skönt att du slipper oroa dig för pengarna!
Hoppas du haft en minst lika bra torsdag som din onsdag verkar varit! =O)

Mia systeryster sa...

Härlig bild på dig. Underbart vilken mage du har;)Sånt får man väl säga till en gravid"skratt"
Tack för svaret, men vad mkt konstigt som kan hända med kroppen!!
Kram

Elena sa...

Tack för en trevlig stund igår..:)

Emma sa...

UNDERBAR bild på dig tjejen! : - ) Nu börjar magen bli riktigt stor,me like!!!

Åh så skönt för dig att ha havandeskapspenningen igång! Vet ju själv hur nervöst de kan vara innan den rullar på : - ) Jag gick på den den 17/1!

Coolt att hjärtslag & vikt ligger på samma som när lilla Clara låg i magen din : - ) Då blir de kanske en till tjej?
Har ni frågat va de är för kön?

Vad ska ni göra i helgen?

Ha nu så bra med din finfina familj!

Största Kramen

Ps. TACK för alla jättefina kommentarer du lämnat inne hos mej!

Evelina sa...

Vad FIN du är!!
Vet inte om jag sett förr att ni ska få bebis igen? Roligt i vilket fall, du har en superduperfin mage :-) Hoppas du får må bra resterande tid som gravid!

Kram!