måndag, februari 07, 2011

♥ 8e bilden: En person som du saknar.

Har brist på inspiration just nu, när det gäller att blogga. Ni som bloggar vet ju att det går lite upp och ner med hur sugen man är på att skriva. Jag tror att en stor del till att det känns så nu är tröttheten som kommit över mig och förkylningen som ligger i kroppen som inte riktigt bryter ut. Clara har varit lite piggare idag, inte så hög feber, men hon har mest velat sitta i knä och läsa böcker idag. Jag är små snorig öm i hela kroppen och sur i halsen. Nästan så att jag vill bli dunder förkyld istället för att vara lite halv dålig som jag är nu. Det är ju tur att man har en liten utmaning då så man vet vad man ska blogga om. Det blir rätt mycket gamla bilder under utmaningen känner jag, men oftast handlar ju bloggen om nuet och det är kanske kul för er att läsa om det som varit också, skulle vara kul att veta om ni vill ha nytt eller gammalt? Idag blir det i alla fall gammalt.

Min morfar är någon jag saknar väldigt mycket, jag har otroligt många fina minnen av honom. Han bodde inte så långt ifrån oss när jag var liten och när vi var hos morfar brukade vi gå och fiska ute på en liten udde vid ån som gick förbi hans hus, kan dock inte minnas om vi åt fisken vi fick upp, kanske var det så att katten fick den. Ibland gick vi upp till närbutiken och köpte lösgodis, mins så väl de små påsarna och de vita små lådorna godiset låg i, det stod på en hylla bakom kassan, där fick man stå och peka vad man ville ha. Tror nog minsann att han alltid hade glasspinnar hemma, i alla fall när vi var på besök. När jag var 11år flyttade han tillbaka upp till Norrland, minns att han kom på besök några gånger där efter, dessvärre gick han bort 1993. Jag är så glad att jag har mina minnen av honom kvar.
Här är mamma, jag och morfar, utanför morfars hus (nej han bodde inte i det stora huset bakom oss) Jag är runt ett år och har nog precis lärt mig gå.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh fint!

Li sa...

åh,vilket fint minne du delar med dig av!!!tack =O)
Halvförkyld är faktiskt värre än helförkyld tycker jag, konstigt nog!
Hoppas ni riktigt kryar på er oc hatt "det värsta" är över!!!

Anna o Wille sa...

Vilken härlig bild....tycker det är så kul med dina teman....

Har ju inte känt dig så länge och det är sååå kul och få veta hur ditt liv har varit och är.

Krya på dig!!
Kram kram

Mia systeryster sa...

Jag har oxå gått omkring halvförkyld, länge nu, medan mina barn blivit vrålförkylda!
Vilket härligt minne du delar med dig av, och vilket fint kort!
Krya på dig!
Kram

Elena sa...

Härlig bild på dig, morfar och mamma:)