tisdag, februari 01, 2011

Ultraljud

Idag ar vi varit på ultraljud, för att kolla att lilla bebisen mår bra, det gjorde den :) Allt såg bra ut, mängden fostervatten var som det skulle, bebisen växer helt enligt den normala kurvan. En riktig liten "Svensson" bebis, beräknad vikt i dag på bebisen var 2150 gram. Något vi fick se var att vår lilla bebis har "långt" hår i nacken, trodde inte man kunde se så väl på ett ultraljud, men det kunde man. Vi har ju fått lite olika datum för beräknad nedkomst. Vi började med 24mars enligt snurran, första ultraljudet visade 18mars, rutin ultraljudet visade 28mars, då fick vi gå på en extra koll eftersom att det skilde så mycket och det visade 22mars, idag har vi ju varit för koll av foster vattnet och dagens datum blev 19mars. Det återstår att se vilket datum det blir, ut kommer den i alla fall, frågan är bara när. Om det är någon som vill gissa som inte gjort det, gör gärna det om det är någon som vill ändra sin gissning så har ni dagen på er.

Vet inte hur lätt ni har för att se vad det är på ultraljudsbilden från idag, men det är ansiktet på bebisen som håller sina händer mot hakan och vänstra kinden.

12 kommentarer:

Farmor sa...

Det är ju helt otroligt!! Tänk va bra men ser ........
Kram hela lilla familjen

Li sa...

Jag tänker gissa på en han!
därför när jag läste inlägget först så läste jag han istället för den och tänkte "har de kollat könet nu?" SÅ därför gissar jag en han!
Jag gissar också att det kommer dra ut på tiden och att HAN kommer den 26mars! =O)
Men för din skull, både längtan och kroppsmässigt så hoppas jag han tittar ut tidigare =O)

Lizette sa...

kollade min gissning...jag har ju glömt datum, 21:e mars gissar jag på =)

mormor Annika sa...

Jag ser ju direkt att det ÄR en flicka :)

Alexandra sa...

Hej hej!

Mysig blogg du har =)

Haha vad häftigt att man kunde se håret, visste inte jag heller.

Ha de gott!

Alexandra

Anna sa...

Nae jag haller fast vid min gissning :)

Anonym sa...

Jag tror vi håller fast vid vårt gissningsdatum = ). Kollar man på alla ev: datum ni fått sjukhuset så ligger vi ju runt dem = ). Så du där inne se nu till att komma ut då! Tänk att ni snart har en ny liten bebis att stoppa i er bärsele!
Kram Johanna och Selma

Elena sa...

Jag håller fast vid mitt datum och kön...:)Ska bli kul att se den långhåriga pojken den 23:e!!!:) Pussis

Elin sa...

Vad skönt att allt ser bra ut med bebisen! jag tyckte att det kändes mer verkligt efter ultraljudet, innan trodde jag typ att jag inbillat mig eller nåt, det kändes så overkligt med en bebis i magen :) Fast eftersom det inte är första bebisen så vet du ju redan vad som väntar :) Jag gissar på en kille som föds den 21 mars! Kram Elin

Anna o Wille sa...

Så skönt att allt såg bra ut...jag håller fast vid min gissning!!

Ha det så bra!

Jessica A sa...

Vad konstigt att de håller på och velar med så många datum, men det bevisar väl att det absolut inte är någon exakt vetenskap!

Har ju inte gissat tidigare men en flicka den 18:e får bli min gissning.

Jenny sa...

Vad härligt att allt såg bra ut! En nyhet för mig att man kan se hår, det är ju helt otroligt :O

Jag tror att HAN kommer den 22 mars :)