torsdag, februari 17, 2011

Vecka 35

Nu ligger jag här i soffan helt utslagen, trött som bara den. En jobbig dag har det varit idag, trotts att Clara mår bättre så har hon varit riktigt kinkig och inget har gått hennes väg, vilket innebär att jag har fått bära lite mer än vanligt på henne och det tar ut sin rätt i kroppen. Har varit en sväng hos barnmorskan idag med, allt lät och såg bra ut. Bebisen ligger rätt, inte helt fixerad men så gott som.
Ni kan inte ana hur glad jag har blivit utav alla era fina peppande kommentarer, det gör det hela lite lättare och framför allt påminner ni mig om att det snart är dags för oss att få vår lilla bebis :)

Vecka35
I vecka 35 är medelkroppslängden 47 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2600 gr. Huvudets omkrets är 33 cm.
De flesta barn ligger nu i rätt ställning inför födseln, med huvudet neråt.
Navelsträngen är tjock som en tumme och cirka 50 centimeter lång. Info från growingpeople.se

Nu ska jag fortsätta ligga på soffan och titta på halv8 och åter igen TACK alla söta för att ni gör mig så glad :)

15 kommentarer:

Elena sa...

Skönt att det ser bra ut och att HAN ligger rätt i magen..:) Fin du är på bilderna. Nu måste ni bli helt friska för vi saknar er så otroligt mycket!! PUSS

Anonym sa...

Håller med föregående- det där är en pojk! Åhh så fin du är!! Krya på er & lycko kramar i mängder! /Emelie & Stina

Li sa...

Bilderna på dig får aldrig texten om trött och sliten att stämma, för du verkligen strålar!
tänk att det enligt beräkningen bara är 29dagar kvar!
Hoppas lilla Clara kryar på sig så du inte måste anstränga kroppen för mycket med att bära just nu,
och toppen att allt såg bra ut =O)

Anonym sa...

Nu börjar det närma sig, spännande! Men det ser tungt ut, gash :)

Vi ses på lördag, mysigt!
Vi tar med kartonger och klädställningen.
Kram så länge!
/Malena

Mia systeryster sa...

Tror nog också att det ligger en pojke i din fina mage=D
Nu är det nära, inte konstigt att du är trött!
Kram

Emma sa...

Fining där! : - )

Du gör så rätt i att slappa på soffan & mysa där hemma. Det är du väl värd!
Själv har jag haft hemmaSPA idag. Skönt men svårt att komma åt & fila fötterna visst en mage som var ivägen ; - ) Hihi!

KUL att du gissar på två dagar efter. Det ska jag lägga på minnet!

Känner du av mycket förvärkar & sammandragningar?

SUssa sött & Stor Kramis till dig och magen

Farmor sa...

Du är jättefin! Tjock, ja men fin!
Va skönt att lilla Clara är på bättringsvägen!
Vi ses snart// Kram

Anonym sa...

Hej!
Hoppas att ni blir friska snart. Jag ville bara saga att jag kommer till V-mo mellan den 3 och 10/4, missar din fodelsedag, men vi kanske kan hitta pa nagot i efterskott, sa far jag se den nya bebisen och gosa med Clara!!!!
Puss,
Jenny

mormor Annika sa...

Ser helt klart att det är en flicka på gång , magen är precis som när Clara kom :)

Lizette sa...

så himla fin du är bettan med den härliga magen...dagarna räknas ner ;)
Trevlig helg på er...KRAMAR

Elin sa...

Vad skönt att allt ser bra ut, och vilka fina bilder på dig och magen! Jag kom ihåg att det var så jobbigt och tungt i slutet men ändå så saknade jag magen efteråt :) Ja det verkar verkligen som att alla är sjuka just nu, hoppas Clara också blir piggare snabbt ! Kram och trevlig fredag!

Emma sa...

Kikar in för att önska er en jättemysig helg!!

KRAMAR i massor

Ps. Nu är bebis fixerad ; - )

Tina sa...

Vila vila vila och ha en riktigt bra helg! Hoppas ni piggnar till ordentligt!

KRAMAR!

Jessica A sa...

Ja, fatta vad tiden går fort! Tänka sig att knytet faktiskt kan komma om bara några veckor.... supersöt bild på Håkan förresten!

Anonym sa...

grattis till väntad bebis, så spännande :)